Vietnam Saigon naar Hanoi

  • vanaf 2 reizigers

  • 17 dagen

  • 14 fietsdagen

  • 790 km

Vietnam Saigon naar Hanoi

Geïnteresseerd in deze reis? Laat even je gegevens en voorkeuren achter en wij sturen je extra informatie via mail.

Address*
DD slash MM slash YYYY
Kamertype*
Vlucht via FLY AND BiKE?*
Ik heb het privacybeleid van FLY AND BiKE gelezen en ga hiermee akkoord.**

    • Epische fietstocht van van de bruisende stad Ho Chi Minh-stad, ook wel bekend als Saigon, naar Hanoi.
    • Verkenning van de Cu Chi tunnels, een ingenieus tunnelsysteem dat door de Viet Cong werd gebruikt tijdens de Vietnamoorlog
    • Tijdsparende vlucht naar Dalat, ‘Le Petit Paris’, gelegen in de centrale hooglanden
    • Dagje strand in Nha Trang met de mogelijkheid tot een snorkeluitstap
    • Op ontdekking langs de Centrale kust, een gebied vaak overgeslagen tijdens een meer klassieke reis
    • Fietsen langs de rijstvelden van Hoi An en maak kennis met het alledaagse leven op het Vietnamese platteland
    • Fiets naar de top van de Hai Van Pas met een prachtig uitzicht over de Marble Mountains als beloning
    • Hue, een historische stad gelegen aan de oever van de Parfumrivier, bekend om zijn keizerlijke erfgoed en prachtige citadel
    • Uitgebreid bezoek aan Cuc Phuong Nationaal Park mét overnachting in het park
    • Cruise door de betoverende Ha Long Bay waar majestueuze kalkstenen karstformaties oprijzen uit het smaragdgroene water
  • 15 overnachtingen in kamer met ontbijt, 1 overnachting op een slaaptrein,  13 middag- en 13 avondmalen, Engelstalige fietsgids, goede huurfiets met technische assistentie, volgwagen met airco, alle uitstappen en inkomgelden volgens programma, snacks en water tijdens het fietsen, hoteltaksen en garantiefonds.

  • Prijs per persoon op basis van een gedeelde / dubbele kamer

    Aantal reizigers Prijs per persoon
    2 €6490
    3 €5210
    4 tot 6 €4624
    7 tot 9 €4225

    Prijs éénpersoonskamer: 725 euro
    Toeslag e-bike: 310 euro

Programma

  • Dag 1

    Bij aankomst in Saigon kunnen we indien gewenst een transfer regelen naar het eerste hotel in het centrum van de stad (exclusief). In de vroege avond plannen we een bijeenkomst met het lokale team en overlopen we de praktische zaken van de fietsreis.
    We eindigen de eerste dag met een gezellige maaltijd in een lokaal restaurant.
    Northern Hotel (D)

     

  • Dag 2

    Na het ontbijt nemen we de volgwagen voor een korte transfer tot net buiten de drukte van de stad. Op een kleine landweg testen we de fietsen en doen samen met de fietsgids aanpassingen waar nodig. Vandaag fietsen we naar de welgekende Cu Chi tunnels. De fietsroute is hoofdzakelijk vlak op een goede, rustige asfaltbaan langs rijstvelden en rubberplantages. Bij aankomst aan het complex bekijken we eerst een korte film met wat meer uitleg over de geschiedenis van deze tunnels voor we de site te voet verkennen. Dit complex is onderdeel van een veel groter tunnelnetwerk dat vrijwel onder heel Vietnam doorloopt. De Cu Chi tunnels werden gebruikt door het Noord-Vietnamese Leger, beter bekend als de Viet Cong. Deze Communistische guerrillatroepen gebruikten de tunnels om de beter uitgeruste Amerikanen en haar Zuid-Vietnamese bondgenoten te bevechten. Het meer dan 200 kilometer lange tunnelstelsel diende als schuilplaats, communicatie centrum, opslagplaats voor wapens en er zijn zelfs scholen en ziekenhuizen gevonden. Op de site leren we hoe de Viet Cong leefden en overleefden onder de grond.
    Na een uitgebreid bezoek rijden we met de volgwagen terug naar het hotel in Ho Chi Minh. We voorzien voldoende tijd de historische bezienswaardigheden zoals het War Remnants Museum en de Notre-Dame Basiliek te bezoeken. ‘s Avonds mag een bezoekje aan één van de vele avondmarkten met lekker streetfood zeker niet ontbreken.
    Northern Hotel (B.L)

  • Dag 3

    Vroeg in de ochtend nemen we een binnenlandse vlucht naar Dalat, ooit een favoriet zomerverblijf onder de Franse en Vietnamese koninklijke families.
    Vroeger gekend onder ‘Le Petit Paris’ is het nu vooral populair als huwelijksbestemming bij de Vietnamezen. Bij aankomst springen we op de fiets en rijden over een verkeersvrije weg door een landschap van gracieuze dennenbomen en dichte bossen over het Langbian Platteau. Onderweg passeren we het mooie Xuan Huong meer, gelegen in de schaduw van de Langbian berg. We fietsen langs kleurrijke bloemenkwekerijen, rijden door kleine dorpjes met kasseiwegen, bezoeken pittoreske kerkjes met aanpalende kerkhoven en bewonderen nog wat oude koloniale gebouwen.
    In de late namiddag checken we in in het hotel, een statig pand gevestigd in een gerenoveerd gebouw uit de jaren 1930, een oase van rust te midden van de stad.
    Dalat Hotel Du Parc (B.L.D)

  • Dag 4

    Vandaag verlaten we het koelere Dalat. Tijd om naar de mooie kust af te dalen.
    Rechtstreeks vanaf het hotel fietsen we op het gemak uit de stad. De route deze ochtend gaat via een aantal korte maar pittige hellingen door een prachtig landschap van landbouwgrond, koffieplantages afgewisseld door weelderig tropisch bos. Op de laatste bergpas houden we halt voor het middagmaal en nadien volgt een welverdiende afdaling van 30 km terug naar de warme laaglanden. Moe maar voldaan rijden we vervolgens met de volgwagen naar Nha Trang gelegen aan de kust.
    Met zijn mooie zonnige klimaat, kristalhelder blauw water en een prachtig 6 km lang strand een mooie plaats om 2 nachten te verblijven.
    The Light Hotel (B.L.D)

  • Dag 5

    Na de eerder sportieve fietsdag van gisteren laten we vandaag de fietsen aan de haak. ’s Ochtends plannen we voor de liefhebbers een boottochtje naar één van de vele prachtige koraaleilanden om te zwemmen en snorkelen. Onderweg terug naar het hotel stoppen we nog aan de mooie Cham torens. De Cham, een etnische groep met een rijke geschiedenis die teruggaat tot het oude koninkrijk Champa leefden in Cambodja en Vietnam. Het waren rijstboeren, vissers en meesters in het bouwen van tempels. Onder invloed van het hindoeïsme werden veel tempels gebouwd om de hindoegoden te eren. De torens in Nha Trang zijn gebouwd ter ere van de godin Po Nager, wat letterlijk ’de moeder van het land’ betekent. Het is een klein complex met meerdere torens, waarvan de hoogste toren 25 meter hoog is.
    The Light Hotel (B)

  • Dag 6

    In de ochtendkoelte vertrekken we per fiets aan het hotel. Ter hoogte van de Highway One nemen we even kort de volgwagen om het drukkere verkeer te overbruggen. Terug op de fiets rijden we over een prachtige kustweg langs de felblauwe zee naar het strand van Dai Lanh waar we stoppen voor de lunch. Na het middagmaal te hebben genoten in een klein restaurant aan de zee, rijden we terug een kort stukje met de volgwagen. Onze middagrit begint op een kustweg kronkelend langs de voet van de Da Bia berg. We passeren hier en daar een lichte beklimming voordat we afdalen naar de vlaktes. Onze dag eindigt over rustige plattelandswegen langs uitgestrekte rijstvelden en vredige dorpjes in de drukkere badplaats Tuy Hoa.
    Kaya Hotel (B.L.D)

  • Dag 7

    De volgwagen brengt ons even buiten de drukte van stad naar een rustige, geasfalteerde weg langs een spoorlijn waar de fietsen ons opwachten. Het traject vandaag glooit zachtjes op en neer met in de verte steeds een prachtig zicht op de heuvels van het hoogland. Onderweg passeren we kleine dorpjes met spelende kinderen in de straten. Onze fietstocht voert ons door een landbouwgebied waar we talloze boeren tegenkomen die met ossenkarren de rijstvelden bewerken. Onderweg passeren we regelmatig vrouwen op weg naar de markt met op het bagagerek van hun fiets varkens en kippen vastgebonden. Het laatste stukje gaat nog even op en neer voor we toekomen aan de Highway waar de volgwagen ons opwacht voor een korte transfer naar de overnachtingsplaats in Quy Nhon.
    Seagull Hotel (B.L.D)

  • Dag 8

    Vandaag volgen we verder de kustweg naar het Tra O Lagoon, het grootste moerasgebied in de provincie Binh Dinh en tevens een belangrijke voedselbron voor de lokale bevolking. Onder het genot van een frisse zeebries fietsen we zacht op en neer door de verschillende vissersdorpje verder langs de kustlijn naar het noorden. Na de lunch in een lokaal restaurant fietsen we naar de Highway One, waar we kort de volgwagen nemen naar onze overnachtingsplaats in Quang Ngai.
    Central Hotel (B.L.D)

  • Dag 9

    We vertrekken aan het hotel per fiets en rijden over een rustige weg naar het dorp My Lai. In dit dorp hebben de Amerikaanse soldaten in 1968 één van de grootste bloedbaden uit de Vietnam oorlog aangericht. De soldaten vielen het dorp binnen in de overtuiging dat de Viet Cong zich in het dorp zouden schuilhouden. Viet Cong werden er echter niet aangetroffen, wel veel vrouwen en kinderen. In het dorp schoten de soldaten op alles wat bewoog en hielden daar pas mee op toen vrijwel alle dorpelingen gedood waren. Slechts elf bewoners overleefden de aanval. We bezoeken eerst een oude tempel vlakbij de site en gaan dan naar de restanten van de platgebrande huizen, waar nu herdenkingstekens staan met de namen van de bewoners van het huis die die dag omkwamen. We stoppen ook even aan het monument dat is opgericht ter nagedachtenis van deze gruwelijke dag en bezoeken het nabijgelegen kleine museum. Na een rondleiding fietsen we verder langs de kust, via vele pittoreske vissersdorpjes met hun kleurrijke boten tot aan onze lunchplaats. Na het middagmaal nemen we de volgwagen naar Hoi An, waar we twee nachten overnachten in een mooi hotel aan de rivier.
    Hoi An was in de 17de en 18de eeuw één van de belangrijkste handelsplaatsen in het Oosten. Je vindt er meer dan 844 monumenten met historische waarde. Zowel de Chinese als Japanse handelslieden bouwden er imposante koopmanshuizen, die ook nu nog dienst doen als woonplaats. Sommige van deze zijn omgebouwd tot restaurant /taverne en zijn echte pareltjes. Hoi An staat tevens bekend om zijn bloeiende kunstscene, met diverse galerieën verspreid door het dorp. Je vindt er ook diverse naaiwerkplaatsen waar professionele Vietnamese kleermakers je maten opnemen, en binnen één dag kan je al beschikken over een prachtig op maat gemaakt uniek zijden kledingstuk.
    Pho Hoi Riverside (B.L.D)

  • Dag 10

    Via kleine dorpsweggetjes rijden we naar My Son, een oud tempelcomplex van de Cham beschaving. We fietsen over schilderachtige landweggetjes langs rijstvelden en passeren afgelegen dorpjes die verscholen liggen in dit prachtige gebied, ver weg van de toeristische route. De weg is regelmatig onderbroken, wat het fietsen een beetje sportiever maakt. We rijden langs de Song Tranh rivier die zich als een kloof slingert door de dichtbegroeide jungle. Hoewel My Son voor een groot deel vernield werd door de Amerikaanse bombardementen is de site nog erg impressionant. Na de lunch in een lokaal restaurant staat een begeleid bezoek aan de site op het programma. In de late namiddag rijden we per volgwagen terug naar Hoi An en ben je de rest van de dag vrij om de leuke stad verder te ontdekken.
    Pho Hoi Riverside (B.L)

  • Dag 11

    Vandaag staat de sportiefste fietstocht van de reis op het programma. Na het ontbijt nemen we de volgwagen tot voorbij Danang om vandaar te starten aan de beklimming van de 496 meter hoge High Van Pass. Het is een geleidelijke klim met veel haarspeldbochten, niet echt steil maar wel lang. De volgwagen is steeds in de buurt om de vermoeide reizigers te assisteren indien nodig. Het uitzicht vanaf de Hai Van Pas is adembenemend. Aan de ene kant strekken de met jungle begroeide bergen zich uit tot aan de horizon, terwijl aan de andere kant de schitterende Zuid-Chinese Zee zich uitstrekt, met pittoreske baaien en kustlijnen. Wat goes up must go down en er volgt een welverdiende afdaling.
    Beneden toegekomen overbruggen we vanwege de drukte een kort stukje met de volgwagen tot een klein lokaal restaurant waar we stoppen voor de lunch. In de namiddag fietsen we via een prachtige secundaire weg naar Hue, onze overnachtingsplaats. De fietstocht gaat over een slingerende weg langs immense grafplaatsen versierd in de felste kleuren tot in Hue.
    Emm Hotel (B.L.D)

  • Dag 12

    Vandaag verkennen we zowel per fiets, te voet als per boot de oude hoofdstad van de Ngu Yen Dynastie. We fietsen van het hotel lans de An Cuu (Parfum) Rivier en gaan naar de prachtige graven van Khai Dinh, de 12e koning van de Nguyen-dynastie, die werden gebouwd tussen 1920-1931. Na ons bezoek fietsen we verder op een rustige weg naar de Vong Canh-heuvel, die slechts 43 meter hoog is, maar de beste plek is om een ​​panoramisch uitzicht over de Parfumrivier te hebben. We eindigen de rit vandaag bij de zeven verdiepingen tellende Thien Mu-pagode, het hoogste religieuze gebouw in Vietnam, met zijn elegante architectuur het symbool van de stad geworden. Vervolgens wandelen we naar de aanlegsteiger vlakbij de pagode voor een cruise over de Parfumrivier terug naar Hue. Nadat we ons hebben opgefrist in het hotel, eten we in een plaatselijk restaurant voordat we aan boord gaan van de nachttrein naar Ninh Binh. Zo overbruggen we op een comfortabele manier 600 km naar het Noorden.
    Nachttrein (B.L.D)

  • Dag 13

    Rond 10 uur ‘s ochtends (kan variëren!) komen we toe te Ninh Binh. We worden afgehaald door de volgwagen en rijden naar een plaatselijk restaurant waar we ons kunnen verfrissen. Na een vroege lunch testen we de nieuwe fietsen en doen samen met de fietsgids aanpassingen waar nodig. Deze streek is vooral gekend vanwege het grillige karstgebergte. De grote pilaar-achtige kalksteenheuvels die oprijzen naast de groene rijstvelden creëren een uniek sprookjeslandschap. We fietsen tot Hoa Lu, de hoofdstad van Vietnam in de 10e en 11e eeuw. Na het verkennen van de imposante tempels zetten we onze reis voort naar het Cuc Phuong Nationaal Park, het oudste en grootste natuurreservaat van Vietnam.
    Cuc Phuong National Park (B.L.D)

  • Dag 14

    ‘s Ochtends verkennen we het park verder per fiets. De verscheidenheid aan fauna en flora is enorm. Het park bestaat hoofdzakelijk uit tropisch bos met her en der verspreid grotten en rotsen. We brengen ook een bezoek aan het primatenreservaat. Hier worden allerlei apen die ooit in gevangenschap zaten heropgevoed om terug in de vrije natuur te kunnen overleven. Na deze excursie vervolgen we onze fietstocht in oostelijke richting via stille binnenwegen, te midden van uitgestrekte ananasplantages en langs talloze kleine dorpen. Hier valt het verschil tussen Noord en Zuid sterk op. De dorpen zijn armer en de mensen kleden zich anders (soberder). In de late namiddag nemen we de volgwagen en rijden door tot Haiphong, één van de belangrijkste havens van Vietnam.
    Huu Nghi Hotel (B.L.D)

  • Dag 15

    Na het ontbijt fietsen we naar de haven en nemen een ferry naar Fulong, gelegen op Cat Ba eiland gelegen aan het zuiderse einde van Halong Bay. Aangekomen in Fulong fietsen we 26 kilometer op en neer rond het eiland. De weg is in goede staat en we ontmoeten bijna geen verkeer. We pauzeren voor de lunch in een plaatselijk restaurant, en in de middag ben je vrij om de omgeving op eigen houtje verder te verkennen.
    Princess Hotel (B.L.D)

  • Dag 16

    Vandaag genieten we een hele dag van de prachtige Halon Bay. Na het ontbijt schepen we in op een kleine privé boot en varen langs majestueuze kalkstenen karstformaties die uit het smaragdgroene water oprijzen. Terwijl de boot rustig door de baai glijdt, onthult elke bocht een nieuw adembenemend panorama, met drijvende vissersdorpjes en weelderige eilandjes die verschijnen aan de horizon. In de late namiddag meren we aan in Halong Bay en nemen de volgwagen naar Hanoi. We ontmoeten elkaar ‘s avonds weer voor een afscheidsdiner in een van de vele goede restaurants in de stad.
    Church Boutique Hang Gai (B.D)

  • Dag 17

    Na het ontbijt einde van het programma.
    Contacteer ons gerust indien je deze reis wil verlengen met een paar dagen Hanoi.
    (B)

  • Dag 1

    Bij aankomst in Saigon kunnen we indien gewenst een transfer regelen naar het eerste hotel in het centrum van de stad (exclusief). In de vroege avond plannen we een bijeenkomst met het lokale team en overlopen we de praktische zaken van de fietsreis.
    We eindigen de eerste dag met een gezellige maaltijd in een lokaal restaurant.
    Northern Hotel (D)

     

  • Dag 2

    Na het ontbijt nemen we de volgwagen voor een korte transfer tot net buiten de drukte van de stad. Op een kleine landweg testen we de fietsen en doen samen met de fietsgids aanpassingen waar nodig. Vandaag fietsen we naar de welgekende Cu Chi tunnels. De fietsroute is hoofdzakelijk vlak op een goede, rustige asfaltbaan langs rijstvelden en rubberplantages. Bij aankomst aan het complex bekijken we eerst een korte film met wat meer uitleg over de geschiedenis van deze tunnels voor we de site te voet verkennen. Dit complex is onderdeel van een veel groter tunnelnetwerk dat vrijwel onder heel Vietnam doorloopt. De Cu Chi tunnels werden gebruikt door het Noord-Vietnamese Leger, beter bekend als de Viet Cong. Deze Communistische guerrillatroepen gebruikten de tunnels om de beter uitgeruste Amerikanen en haar Zuid-Vietnamese bondgenoten te bevechten. Het meer dan 200 kilometer lange tunnelstelsel diende als schuilplaats, communicatie centrum, opslagplaats voor wapens en er zijn zelfs scholen en ziekenhuizen gevonden. Op de site leren we hoe de Viet Cong leefden en overleefden onder de grond.
    Na een uitgebreid bezoek rijden we met de volgwagen terug naar het hotel in Ho Chi Minh. We voorzien voldoende tijd de historische bezienswaardigheden zoals het War Remnants Museum en de Notre-Dame Basiliek te bezoeken. ‘s Avonds mag een bezoekje aan één van de vele avondmarkten met lekker streetfood zeker niet ontbreken.
    Northern Hotel (B.L)

  • Dag 3

    Vroeg in de ochtend nemen we een binnenlandse vlucht naar Dalat, ooit een favoriet zomerverblijf onder de Franse en Vietnamese koninklijke families.
    Vroeger gekend onder ‘Le Petit Paris’ is het nu vooral populair als huwelijksbestemming bij de Vietnamezen. Bij aankomst springen we op de fiets en rijden over een verkeersvrije weg door een landschap van gracieuze dennenbomen en dichte bossen over het Langbian Platteau. Onderweg passeren we het mooie Xuan Huong meer, gelegen in de schaduw van de Langbian berg. We fietsen langs kleurrijke bloemenkwekerijen, rijden door kleine dorpjes met kasseiwegen, bezoeken pittoreske kerkjes met aanpalende kerkhoven en bewonderen nog wat oude koloniale gebouwen.
    In de late namiddag checken we in in het hotel, een statig pand gevestigd in een gerenoveerd gebouw uit de jaren 1930, een oase van rust te midden van de stad.
    Dalat Hotel Du Parc (B.L.D)

  • Dag 4

    Vandaag verlaten we het koelere Dalat. Tijd om naar de mooie kust af te dalen.
    Rechtstreeks vanaf het hotel fietsen we op het gemak uit de stad. De route deze ochtend gaat via een aantal korte maar pittige hellingen door een prachtig landschap van landbouwgrond, koffieplantages afgewisseld door weelderig tropisch bos. Op de laatste bergpas houden we halt voor het middagmaal en nadien volgt een welverdiende afdaling van 30 km terug naar de warme laaglanden. Moe maar voldaan rijden we vervolgens met de volgwagen naar Nha Trang gelegen aan de kust.
    Met zijn mooie zonnige klimaat, kristalhelder blauw water en een prachtig 6 km lang strand een mooie plaats om 2 nachten te verblijven.
    The Light Hotel (B.L.D)

  • Dag 5

    Na de eerder sportieve fietsdag van gisteren laten we vandaag de fietsen aan de haak. ’s Ochtends plannen we voor de liefhebbers een boottochtje naar één van de vele prachtige koraaleilanden om te zwemmen en snorkelen. Onderweg terug naar het hotel stoppen we nog aan de mooie Cham torens. De Cham, een etnische groep met een rijke geschiedenis die teruggaat tot het oude koninkrijk Champa leefden in Cambodja en Vietnam. Het waren rijstboeren, vissers en meesters in het bouwen van tempels. Onder invloed van het hindoeïsme werden veel tempels gebouwd om de hindoegoden te eren. De torens in Nha Trang zijn gebouwd ter ere van de godin Po Nager, wat letterlijk ’de moeder van het land’ betekent. Het is een klein complex met meerdere torens, waarvan de hoogste toren 25 meter hoog is.
    The Light Hotel (B)

  • Dag 6

    In de ochtendkoelte vertrekken we per fiets aan het hotel. Ter hoogte van de Highway One nemen we even kort de volgwagen om het drukkere verkeer te overbruggen. Terug op de fiets rijden we over een prachtige kustweg langs de felblauwe zee naar het strand van Dai Lanh waar we stoppen voor de lunch. Na het middagmaal te hebben genoten in een klein restaurant aan de zee, rijden we terug een kort stukje met de volgwagen. Onze middagrit begint op een kustweg kronkelend langs de voet van de Da Bia berg. We passeren hier en daar een lichte beklimming voordat we afdalen naar de vlaktes. Onze dag eindigt over rustige plattelandswegen langs uitgestrekte rijstvelden en vredige dorpjes in de drukkere badplaats Tuy Hoa.
    Kaya Hotel (B.L.D)

  • Dag 7

    De volgwagen brengt ons even buiten de drukte van stad naar een rustige, geasfalteerde weg langs een spoorlijn waar de fietsen ons opwachten. Het traject vandaag glooit zachtjes op en neer met in de verte steeds een prachtig zicht op de heuvels van het hoogland. Onderweg passeren we kleine dorpjes met spelende kinderen in de straten. Onze fietstocht voert ons door een landbouwgebied waar we talloze boeren tegenkomen die met ossenkarren de rijstvelden bewerken. Onderweg passeren we regelmatig vrouwen op weg naar de markt met op het bagagerek van hun fiets varkens en kippen vastgebonden. Het laatste stukje gaat nog even op en neer voor we toekomen aan de Highway waar de volgwagen ons opwacht voor een korte transfer naar de overnachtingsplaats in Quy Nhon.
    Seagull Hotel (B.L.D)

  • Dag 8

    Vandaag volgen we verder de kustweg naar het Tra O Lagoon, het grootste moerasgebied in de provincie Binh Dinh en tevens een belangrijke voedselbron voor de lokale bevolking. Onder het genot van een frisse zeebries fietsen we zacht op en neer door de verschillende vissersdorpje verder langs de kustlijn naar het noorden. Na de lunch in een lokaal restaurant fietsen we naar de Highway One, waar we kort de volgwagen nemen naar onze overnachtingsplaats in Quang Ngai.
    Central Hotel (B.L.D)

  • Dag 9

    We vertrekken aan het hotel per fiets en rijden over een rustige weg naar het dorp My Lai. In dit dorp hebben de Amerikaanse soldaten in 1968 één van de grootste bloedbaden uit de Vietnam oorlog aangericht. De soldaten vielen het dorp binnen in de overtuiging dat de Viet Cong zich in het dorp zouden schuilhouden. Viet Cong werden er echter niet aangetroffen, wel veel vrouwen en kinderen. In het dorp schoten de soldaten op alles wat bewoog en hielden daar pas mee op toen vrijwel alle dorpelingen gedood waren. Slechts elf bewoners overleefden de aanval. We bezoeken eerst een oude tempel vlakbij de site en gaan dan naar de restanten van de platgebrande huizen, waar nu herdenkingstekens staan met de namen van de bewoners van het huis die die dag omkwamen. We stoppen ook even aan het monument dat is opgericht ter nagedachtenis van deze gruwelijke dag en bezoeken het nabijgelegen kleine museum. Na een rondleiding fietsen we verder langs de kust, via vele pittoreske vissersdorpjes met hun kleurrijke boten tot aan onze lunchplaats. Na het middagmaal nemen we de volgwagen naar Hoi An, waar we twee nachten overnachten in een mooi hotel aan de rivier.
    Hoi An was in de 17de en 18de eeuw één van de belangrijkste handelsplaatsen in het Oosten. Je vindt er meer dan 844 monumenten met historische waarde. Zowel de Chinese als Japanse handelslieden bouwden er imposante koopmanshuizen, die ook nu nog dienst doen als woonplaats. Sommige van deze zijn omgebouwd tot restaurant /taverne en zijn echte pareltjes. Hoi An staat tevens bekend om zijn bloeiende kunstscene, met diverse galerieën verspreid door het dorp. Je vindt er ook diverse naaiwerkplaatsen waar professionele Vietnamese kleermakers je maten opnemen, en binnen één dag kan je al beschikken over een prachtig op maat gemaakt uniek zijden kledingstuk.
    Pho Hoi Riverside (B.L.D)

  • Dag 10

    Via kleine dorpsweggetjes rijden we naar My Son, een oud tempelcomplex van de Cham beschaving. We fietsen over schilderachtige landweggetjes langs rijstvelden en passeren afgelegen dorpjes die verscholen liggen in dit prachtige gebied, ver weg van de toeristische route. De weg is regelmatig onderbroken, wat het fietsen een beetje sportiever maakt. We rijden langs de Song Tranh rivier die zich als een kloof slingert door de dichtbegroeide jungle. Hoewel My Son voor een groot deel vernield werd door de Amerikaanse bombardementen is de site nog erg impressionant. Na de lunch in een lokaal restaurant staat een begeleid bezoek aan de site op het programma. In de late namiddag rijden we per volgwagen terug naar Hoi An en ben je de rest van de dag vrij om de leuke stad verder te ontdekken.
    Pho Hoi Riverside (B.L)

  • Dag 11

    Vandaag staat de sportiefste fietstocht van de reis op het programma. Na het ontbijt nemen we de volgwagen tot voorbij Danang om vandaar te starten aan de beklimming van de 496 meter hoge High Van Pass. Het is een geleidelijke klim met veel haarspeldbochten, niet echt steil maar wel lang. De volgwagen is steeds in de buurt om de vermoeide reizigers te assisteren indien nodig. Het uitzicht vanaf de Hai Van Pas is adembenemend. Aan de ene kant strekken de met jungle begroeide bergen zich uit tot aan de horizon, terwijl aan de andere kant de schitterende Zuid-Chinese Zee zich uitstrekt, met pittoreske baaien en kustlijnen. Wat goes up must go down en er volgt een welverdiende afdaling.
    Beneden toegekomen overbruggen we vanwege de drukte een kort stukje met de volgwagen tot een klein lokaal restaurant waar we stoppen voor de lunch. In de namiddag fietsen we via een prachtige secundaire weg naar Hue, onze overnachtingsplaats. De fietstocht gaat over een slingerende weg langs immense grafplaatsen versierd in de felste kleuren tot in Hue.
    Emm Hotel (B.L.D)

  • Dag 12

    Vandaag verkennen we zowel per fiets, te voet als per boot de oude hoofdstad van de Ngu Yen Dynastie. We fietsen van het hotel lans de An Cuu (Parfum) Rivier en gaan naar de prachtige graven van Khai Dinh, de 12e koning van de Nguyen-dynastie, die werden gebouwd tussen 1920-1931. Na ons bezoek fietsen we verder op een rustige weg naar de Vong Canh-heuvel, die slechts 43 meter hoog is, maar de beste plek is om een ​​panoramisch uitzicht over de Parfumrivier te hebben. We eindigen de rit vandaag bij de zeven verdiepingen tellende Thien Mu-pagode, het hoogste religieuze gebouw in Vietnam, met zijn elegante architectuur het symbool van de stad geworden. Vervolgens wandelen we naar de aanlegsteiger vlakbij de pagode voor een cruise over de Parfumrivier terug naar Hue. Nadat we ons hebben opgefrist in het hotel, eten we in een plaatselijk restaurant voordat we aan boord gaan van de nachttrein naar Ninh Binh. Zo overbruggen we op een comfortabele manier 600 km naar het Noorden.
    Nachttrein (B.L.D)

  • Dag 13

    Rond 10 uur ‘s ochtends (kan variëren!) komen we toe te Ninh Binh. We worden afgehaald door de volgwagen en rijden naar een plaatselijk restaurant waar we ons kunnen verfrissen. Na een vroege lunch testen we de nieuwe fietsen en doen samen met de fietsgids aanpassingen waar nodig. Deze streek is vooral gekend vanwege het grillige karstgebergte. De grote pilaar-achtige kalksteenheuvels die oprijzen naast de groene rijstvelden creëren een uniek sprookjeslandschap. We fietsen tot Hoa Lu, de hoofdstad van Vietnam in de 10e en 11e eeuw. Na het verkennen van de imposante tempels zetten we onze reis voort naar het Cuc Phuong Nationaal Park, het oudste en grootste natuurreservaat van Vietnam.
    Cuc Phuong National Park (B.L.D)

  • Dag 14

    ‘s Ochtends verkennen we het park verder per fiets. De verscheidenheid aan fauna en flora is enorm. Het park bestaat hoofdzakelijk uit tropisch bos met her en der verspreid grotten en rotsen. We brengen ook een bezoek aan het primatenreservaat. Hier worden allerlei apen die ooit in gevangenschap zaten heropgevoed om terug in de vrije natuur te kunnen overleven. Na deze excursie vervolgen we onze fietstocht in oostelijke richting via stille binnenwegen, te midden van uitgestrekte ananasplantages en langs talloze kleine dorpen. Hier valt het verschil tussen Noord en Zuid sterk op. De dorpen zijn armer en de mensen kleden zich anders (soberder). In de late namiddag nemen we de volgwagen en rijden door tot Haiphong, één van de belangrijkste havens van Vietnam.
    Huu Nghi Hotel (B.L.D)

  • Dag 15

    Na het ontbijt fietsen we naar de haven en nemen een ferry naar Fulong, gelegen op Cat Ba eiland gelegen aan het zuiderse einde van Halong Bay. Aangekomen in Fulong fietsen we 26 kilometer op en neer rond het eiland. De weg is in goede staat en we ontmoeten bijna geen verkeer. We pauzeren voor de lunch in een plaatselijk restaurant, en in de middag ben je vrij om de omgeving op eigen houtje verder te verkennen.
    Princess Hotel (B.L.D)

  • Dag 16

    Vandaag genieten we een hele dag van de prachtige Halon Bay. Na het ontbijt schepen we in op een kleine privé boot en varen langs majestueuze kalkstenen karstformaties die uit het smaragdgroene water oprijzen. Terwijl de boot rustig door de baai glijdt, onthult elke bocht een nieuw adembenemend panorama, met drijvende vissersdorpjes en weelderige eilandjes die verschijnen aan de horizon. In de late namiddag meren we aan in Halong Bay en nemen de volgwagen naar Hanoi. We ontmoeten elkaar ‘s avonds weer voor een afscheidsdiner in een van de vele goede restaurants in de stad.
    Church Boutique Hang Gai (B.D)

  • Dag 17

    Na het ontbijt einde van het programma.
    Contacteer ons gerust indien je deze reis wil verlengen met een paar dagen Hanoi.
    (B)

Praktisch

AARD VAN DE REIS EN MOEILIJKHEIDSGRAAD

Vietnam is een erg vriendelijk land met een lekkere keuken. Ten gevolge van de geschiedenis zijn er heel wat Europese invloeden wat het land toegankelijk maakt.

Fietsen is de ideale manier om een behoorlijk druk land op een rustige en ontspannen manier te verkennen.

Deze reis is toegankelijk voor elkeen met een gemiddelde fysieke conditie. Er zijn 2-3 bergpassen te overbruggen maar én er is voldoende tijd voorzien én er is steeds de assistentie van de volgwagen. Deelnemers kunnen zo veel of zo weinig fietsen naar eigen voorkeur en toch genieten van hetzelfde avontuur als de rest van de groep.

Meestal rijden we over goede, rustige asfaltwegen. Enkel dag 10 is de weg in slechte staat, maar er is geen geen technische mountainbike ervaring nodig om te kunnen genieten van deze reis.

ACCOMMODATIES

Je verblijft 15 nachten in hotels en 1 nacht op een slaaptrein.

Bij alle accommodaties vinden wij minimaal een persoonlijke badkamer, een goede locatie en een lekkere traditionele keuken belangrijk, evenals hygiëne, een aangename sfeer, veiligheid en bovenal een juiste prijs/kwaliteit verhouding.

In de reisbeschrijving die je vindt op de website, staan de gebruikte hotels vermeld.

Zijn bepaalde hotels volzet, dan wordt een gelijkwaardig of beter hotel voorzien.

De hotels in Vietnam zijn over het algemeen van zéér goede kwaliteit en ze hebben vaak een erg mooie architectuur en knappe tuin. Veel van de gebruikte hotels hebben een zwembad.

BEGELEIDING

Je wordt zowel begeleid door een volgwagen en een lokale Engelstalige fietsgids.

De Engelstalige fietsgids zorgt voor de begeleiding op de fiets. Zij kennen de kleine, verkeersarme wegen, spreken de lokale taal en dragen bij tot uw comfort. Zij zijn hét contactmiddel met de plaatselijke bevolking.
Zij zorgen ook voor het dagelijkse onderhoud  en de technische ondersteuning van de fietsen.

De volgwagen vervoert de bagage, overbrugt samen met jou de langere afstanden en zorgt voor assistentie onderweg.

ETEN EN DRINKEN

De reis is gebaseerd op basis van kamer met ontbijt, 13 middag- en 13 avondmalen.

De keuken in Vietnam behoort tot de beste en fijnste van de wereld. In onze programma’s zijn de meeste maaltijden inbegrepen. De Vietnamese keuken bestaat hoofdzakelijk uit rijstgerechten aangevuld met lekkere bijgerechten van verse groenten, kip, vis en/of vlees. De gerechten worden fijn op smaak gebracht met allerlei soorten kruiden.

Ook noedels en soepen behoren tot het menu. In Vietnam hecht men veel belang aan de manier van serveren. Vaak zijn de borden een echt plaatje!

Heb je speciale dieetvoorschriften (ook voor op de eventuele vluchten!), gelieve ons dit vooraf te laten weten. In de mate van het mogelijke kunnen we de maaltijden aanpassen.

GELDZAKEN FOOIEN EN BUDGET

De nationale munteenheid van Vietnam is de Dong.
Je kan makkelijk geld afhalen met een gewone bankkaart waar het Maestro of Cirrus logo op is vermeld. Ook met een gewone kredietkaart kan je geld afhalen, maar vaak zijn de kosten wat hoger.
Om veiligheidsredenen hebben Belgische banken de bankpassen met Cirrus/Maestro-logo standaard ingesteld op gebruik binnen Europa. Indien je geld wil afhalen in Vietnam dien je deze instelling tijdelijk online te wijzigen naar ‘Wereld’.
Ook het wisselen van cash Euro’s gaat erg vlot.
LET OP: de lokale munt mag niet worden uitgevoerd.

Een fooi is een erg persoonlijke zaak en er bestaan even veel meningen over als er reizigers zijn.
Belangrijk om weten is echter wel, dat onze medewerkers ter plekke een correct loon verdienen en dat een fooi echt wel een extra is.
Als je tevreden was over de geboden service is een extra voor die mensen echter meer dan welkom.
Internationaal adviseert men een 4-5 dollar per persoon / per dag voor de fietsbegeleider en 2-3 dollar per persoon / per dag voor de chauffeurs.

Budget: bijna alle maaltijden zijn inbegrepen in de reis.

Richtprijzen op restaurant:
* Mineraal water: 1 euro
* Frisdrank: 1 euro
* Grote fles lokaal bier: 2 euro

GEZONDHEID

FLY and BiKE heeft geen medische bevoegdheid.
Voor medisch advies verwijzen we dan ook naar je huisarts of naar het Tropisch Instituut (tel. 03 247 64 02 of www.itg.be).
Meer specifiek verwijzen we graag naar de website Wanda.be, een website van het ITG volledig gericht op reisgeneeskunde.

De medische voorzieningen in de grote steden zijn van uitstekende kwaliteit. De artsen en het verplegend personeel hebben meestal een erg goede opleiding genoten, vaak in het buitenland. Gezien er in Vietnam geen sociale zekerheid is zoals bij ons kunnen de kosten heel snel erg oplopen. Vandaar ook de verplichting van een goede reisverzekering af te sluiten.

Onze reisleiders hebben een goede EHBO opleiding gehad maar mogen behalve het bieden van eerste hulp, geen klassiek medische handelingen doen. Zij mogen bv nooit medicatie toedienen of adviseren.

Wij werken samen met Allianz Global Assistance. Meer info zie onderaan.

HUURFIETSEN

In Vietnam beschikken we over goede huurfietsen. Het zijn fietsen van het type mountainbike, hoofdzakelijk van het merk Trek met voorvering en 21-27 versnellingen.
Mits het betalen van een toeslag kunnen we een e-bike voorzien.

Onze begeleiders werken tevens als fietshersteller. Zij doen tijdens de reis het onderhoud van de fietsen en zullen steeds klaar staan de eventuele technische mankementen op te lossen.

KINDEREN

Individueel reizen kan met kinderen, van zodra de kinderen de reis fysiek aankunnen.
Jullie kunnen dit als ouder best inschatten.

Wij hebben in Vietnam een beperkt aantal kinderfietsen. Contacteer ons vooraf om te bekijken wat de haalbaarheid is deze reis te ondernemen met je kind(eren).

KLIMAAT

Het weer in Vietnam is verdeeld in 4 hoofdregio’s: het uiterste noorden, het noorden, centraal en het zuiden.

Het zuiden kent over het algemeen twee seizoenen: het regenseizoen en het droge seizoen.

Het regenseizoen strekt zich uit van mei tot november, waarbij de regenval piekt tussen juni en augustus. Tijdens deze maanden kunnen hevige regenbuien voorkomen, wat leidt tot overstromingen van de rivieren en het omringende platteland.

Het droge seizoen loopt van december tot april en staat bekend om zonnig en warm weer. Temperaturen kunnen oplopen tot boven de 30°C, en de lage luchtvochtigheid draagt bij aan aangename omstandigheden. Dit seizoen is gunstiger voor reizen en het verkennen van de Mekongdelta, omdat de waterstanden laag zijn en de regen minimaal is.

In Centraal Vietnam zijn de temperatuurverschillen minder groot tussen de zomer en de winter. Het grootste deel van het jaar schijnt hier de zon. Van half oktober tot half december heb je echter kans op cyclonen aan de kust bij Hoi-An (Danang) en Hué. In deze periode is er ook kans op veel regenval die tot plaatselijke overstromingen kan leiden. Het is niet zo dat je in deze periode deze plaatsen niet kan bezoeken, maar je dient wel rekening te houden met slechter weer met name bij Hué en Hoi-An.

Het klimaat in Noord-Vietnam is tropisch moesson, gekenmerkt door duidelijke seizoenen. De zomers zijn warm en vochtig, met frequente regenbuien, terwijl de winters milder zijn met koelere temperaturen en weinig neerslag. De lente en herfst bieden over het algemeen aangename weersomstandigheden, waardoor ze vaak als gunstige periodes voor reizen worden beschouwd.

Gezien het uitgestrekte gebied waar we reizen is het niet mogelijk overal het ideale seizoen te beleven.

PROGRAMMA OP MAAT

Op eenvoudig verzoek kunnen we de programma’s en/of de voorgestelde hotels aanpassen. Het spreekt echter voor zich dat de zorgvuldig uitgewerkte fietsroutes de keuze in hotels kunnen beperken.

Je kan ons ook contacteren voor een eventuele verlenging van je reis.

REISDOCUMENTEN

Voor Vietnam heb je een internationaal reispas nodig, minimum 6 maanden geldig na terugkeer in België.
Er is ook een visum nodig, dat je van tevoren moet aanvragen.
Meer info volgt tijdig vóór vertrek.

VEILIGHEID

Veiligheid is bij FLY and BiKE de eerste vereiste om een reis door een bepaald land te laten doorgaan. Onze reizigers reizen voor hun plezier en dan mogen er omtrent de veiligheid geen zorgen zijn.

Over het algemeen geldt dat Vietnam een veilig land is.

Wij hebben op al onze bestemmingen zéér goede lokale contacten en zullen bij de minste twijfels programma’s aanpassen of de reis in zijn geheel annuleren.

Het dragen van een fietshelm is verplicht en absoluut aangewezen.

De fietsbegeleider heeft een opleiding EHBO gehad, maar het spreekt voor zich dat voorzichtigheid op de fiets is aangewezen.

Ook een goede reisverzekering is verplicht. FLY and BiKE werkt samen met Allianz Global Assistance (zie verder).

VERLENGINGEN

Deze reis kan perfect verlengd worden bv.met een paar nachten extra in Hanoi.
Contacteer ons gerust voor de verschillende mogelijkheden.

VERVOER EN VLUCHTEN

In Vietnam reizen we met een veilige volgwagen waar je gemiddeld 1.5 zitplaats hebt per persoon, aangepast aan de grootte van het groepje.

Vluchten zijn niet inbegrepen in de prijs. Hoe vroeger je reserveert, hoe voordeliger je vliegt!

De reis start in Saigon en eindigt in Hanoi. 

FLY and BiKE heeft contracten met de grootste luchtvaartmaatschappijen en zal je graag, in combinatie met de fietsreis, een vrijblijvend vluchtvoorstel maken.

VERZEKERING

Voor avontuurlijke reizen is een goede reisverzekering verplicht
Je bent vanzelfsprekend niet verplicht deze via ons af te sluiten.

FLY and BiKE werkt samen met Allianz Global Assistance.

Een annulatieverzekering alleen komt op 6,5 % van de reissom.
Een volledige reis- en persoonsbijstand komt op € 7,7 per persoon per dag.
Contacteer ons vrijblijvend voor onze interessante jaarpolissen.

De voorwaarden van de verschillende polissen ontvang je samen met het reiscontract maar kunnen indien gewenst vooraf aangevraagd worden.

GARANTIEFONDS REIZEN

FLY and BiKE is via Nordic lid van het VVR en het Garantiefonds Reizen.

Bij financieel onvermogen van de reisorganisator met wie je een reiscontract afsloot, kan je een beroep doen op het Garantiefonds Reizen.
Dit kan je doen door je te wenden tot uw reisorganisator of reisbemiddelaar of door rechtstreeks contact op te nemen op het adres: Metrologielaan 8, 1130 Brussel.

Indien je een reis boekt via FLY and BiKE gebeurt dit onder de Belgische wetgeving en onder de bescherming van de reisvoorwaarden van de Geschillencommissie Reizen.

Meer reizen in Azië

  • Nederlandstalige groepsreis

    Bhutan

    Bhutan

    vanaf 6.330 euro

    13 dagen

    Bekijken
  • Individuele reis

    Bhutan

    Bhutan

    vanaf 4.090 euro

    11 dagen

    Bekijken
  • Engelstalige groepsreis

    Multi Landen Thailand naar Cambodja

    Multi Landen, Thailand, Cambodja

    vanaf 1.715 euro

    7 dagen

    Bekijken
  • Individuele reis

    Multi Landen Thailand naar Cambodja

    Multi Landen, Thailand, Cambodja

    vanaf 1.790 euro

    7 dagen

    Bekijken
  • Engelstalige groepsreis

    Multi Landen Vietnam Cambodja Thailand

    Multi Landen, Thailand, Vietnam, Cambodja

    vanaf 3.575 euro

    14 dagen

    Bekijken
  • Individuele reis

    Multi Landen Vietnam Cambodja Thailand

    Multi Landen, Vietnam, Cambodja, Thailand

    vanaf 3.275 euro

    14 dagen

    Bekijken
  • Nederlandstalige groepsreis

    India Rajasthan

    India

    vanaf 3.860 euro

    15 dagen

    Bekijken
  • Individuele reis

    India Rajasthan

    India

    vanaf 2.190 euro

    13 dagen

    Bekijken
  • Engelstalige groepsreis

    India Kerala

    India

    vanaf 3.480 euro

    14 dagen

    Bekijken
  • Individuele reis

    India Kerala

    India

    vanaf 3.395 euro

    14 dagen

    Bekijken
  • Engelstalige groepsreis

    Laos

    Laos

    vanaf 1.980 euro

    8 dagen

    Bekijken
  • Individuele reis

    Laos

    Laos

    vanaf 2.200 euro

    8 dagen

    Bekijken
  • Engelstalige groepsreis

    Multi Landen Noord-Thailand naar Noord-Laos

    Thailand, Laos, Multi Landen

    vanaf 3.215 euro

    11 dagen

    Bekijken
  • Individuele reis

    Multi Landen Noord-Thailand naar Noord-Laos

    Thailand, Laos, Multi Landen

    vanaf 3.155 euro

    11 dagen

    Bekijken
  • Engelstalige groepsreis

    Multi Landen Noord-Vietnam naar Noord-Laos

    Laos, Multi Landen, Vietnam

    vanaf 3.310 euro

    14 dagen

    Bekijken
  • Individuele reis

    Multi Landen Noord-Vietnam naar Noord-Laos

    Laos, Multi Landen, Vietnam

    vanaf 3.490 euro

    14 dagen

    Bekijken
  • Nederlandstalige groepsreis

    Mongolië

    Mongolië

    vanaf 4.495 euro

    14 dagen

    Bekijken
  • Individuele reis

    Mongolië

    Mongolië

    vanaf 2.650 euro

    13 dagen

    Bekijken
  • Engelstalige groepsreis

    Multi Landen Noord-Thailand naar Noord-Laos

    Thailand, Laos, Multi Landen

    vanaf 3.215 euro

    11 dagen

    Bekijken
  • Individuele reis

    Multi Landen Noord-Thailand naar Noord-Laos

    Thailand, Laos, Multi Landen

    vanaf 3.155 euro

    11 dagen

    Bekijken
  • Engelstalige groepsreis

    Multi Landen Noord-Vietnam naar Noord-Laos

    Laos, Multi Landen, Vietnam

    vanaf 3.310 euro

    14 dagen

    Bekijken
  • Individuele reis

    Multi Landen Noord-Vietnam naar Noord-Laos

    Laos, Multi Landen, Vietnam

    vanaf 3.490 euro

    14 dagen

    Bekijken
  • Engelstalige groepsreis

    Multi Landen Thailand naar Cambodja

    Multi Landen, Thailand, Cambodja

    vanaf 1.715 euro

    7 dagen

    Bekijken
  • Individuele reis

    Multi Landen Thailand naar Cambodja

    Multi Landen, Thailand, Cambodja

    vanaf 1.790 euro

    7 dagen

    Bekijken
  • Engelstalige groepsreis

    Multi Landen Vietnam Cambodja Thailand

    Multi Landen, Thailand, Vietnam, Cambodja

    vanaf 3.575 euro

    14 dagen

    Bekijken
  • Individuele reis

    Multi Landen Vietnam Cambodja Thailand

    Multi Landen, Vietnam, Cambodja, Thailand

    vanaf 3.275 euro

    14 dagen

    Bekijken
  • Engelstalige groepsreis

    Sri Lanka

    Sri Lanka

    vanaf 2.930 euro

    12 dagen

    Bekijken
  • Individuele reis

    Sri Lanka

    Sri Lanka

    vanaf 3.145 euro

    12 dagen

    Bekijken
  • Engelstalige groepsreis

    Thailand Bangkok naar Chiang Mai

    Thailand

    vanaf 1.670 euro

    7 dagen

    Bekijken
  • Individuele reis

    Thailand Bangkok naar Chiang Mai

    Thailand

    vanaf 1.670 euro

    7 dagen

    Bekijken
  • Engelstalige groepsreis

    Thailand Bangkok naar Khao Lak

    Thailand

    vanaf 3.355 euro

    11 dagen

    Bekijken
  • Individuele reis

    Thailand Bangkok naar Khao Lak

    Thailand

    vanaf 3.180 euro

    11 dagen

    Bekijken
  • Engelstalige groepsreis

    Thailand Chiang Mai naar Bangkok

    Thailand

    vanaf 3.000 euro

    14 dagen

    Bekijken
  • Individuele reis

    Thailand Chiang Mai naar Bangkok

    Thailand

    vanaf 3.250 euro

    14 dagen

    Bekijken
  • Engelstalige groepsreis

    Multi Landen Noord-Thailand naar Noord-Laos

    Thailand, Laos, Multi Landen

    vanaf 3.215 euro

    11 dagen

    Bekijken
  • Individuele reis

    Multi Landen Noord-Thailand naar Noord-Laos

    Thailand, Laos, Multi Landen

    vanaf 3.155 euro

    11 dagen

    Bekijken
  • Engelstalige groepsreis

    Multi Landen Thailand naar Cambodja

    Multi Landen, Thailand, Cambodja

    vanaf 1.715 euro

    7 dagen

    Bekijken
  • Individuele reis

    Multi Landen Thailand naar Cambodja

    Multi Landen, Thailand, Cambodja

    vanaf 1.790 euro

    7 dagen

    Bekijken
  • Engelstalige groepsreis

    Multi Landen Vietnam Cambodja Thailand

    Multi Landen, Thailand, Vietnam, Cambodja

    vanaf 3.575 euro

    14 dagen

    Bekijken
  • Individuele reis

    Multi Landen Vietnam Cambodja Thailand

    Multi Landen, Vietnam, Cambodja, Thailand

    vanaf 3.275 euro

    14 dagen

    Bekijken
  • Qui Nhon reizen naar Vietnam met FLY and bIKE

    Engelstalige groepsreis

    Vietnam Hue naar Nha Trang

    Vietnam

    vanaf 2.525 euro

    10 dagen

    Bekijken
  • Qui Nhon reizen naar Vietnam met FLY and bIKE

    Individuele reis

    Vietnam Hue naar Nha Trang

    Vietnam

    vanaf 2.200 euro

    10 dagen

    Bekijken
  • Individuele reis

    Vietnam Mekongdelta

    Vietnam

    vanaf 895 euro

    4 dagen

    Bekijken
  • Fietsreizen naar Vietnam met FLY and BiKE fiets

    Engelstalige groepsreis

    Vietnam Saigon naar Hanoi

    Vietnam

    vanaf 4.480 euro

    17 dagen

    Bekijken
  • Engelstalige groepsreis

    Multi Landen Noord-Vietnam naar Noord-Laos

    Laos, Multi Landen, Vietnam

    vanaf 3.310 euro

    14 dagen

    Bekijken
  • Individuele reis

    Multi Landen Noord-Vietnam naar Noord-Laos

    Laos, Multi Landen, Vietnam

    vanaf 3.490 euro

    14 dagen

    Bekijken
  • Engelstalige groepsreis

    Multi Landen Vietnam Cambodja Thailand

    Multi Landen, Thailand, Vietnam, Cambodja

    vanaf 3.575 euro

    14 dagen

    Bekijken
  • Individuele reis

    Multi Landen Vietnam Cambodja Thailand

    Multi Landen, Vietnam, Cambodja, Thailand

    vanaf 3.275 euro

    14 dagen

    Bekijken

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Ontvang nieuws van onze bestemmingen in je mailbox en ontdek als eerste onze promoties