• vanaf 2 reizigers

• 7 dagen

• 6 fietsdagen

• 303 km

Bangkok naar Siem Reap

Geïnteresseerd in deze reis? Laat even je gegevens en voorkeuren achter en wij sturen je extra informatie via mail.

Address*
DD slash MM slash YYYY
Kamertype*
Vlucht via FLY AND BiKE?*
Ik heb het privacybeleid van FLY AND BiKE gelezen en ga hiermee akkoord.**

• Fietsen door het schilderachtige gebied in de Chantaburi provincie bekend om zijn weelderige bossen en prachtige kusten
    • Boottocht over het Tonle Sap Meer naar Siem Reap
    • 3 dagen fietsen op de tempelsite van Angor Wat
    • Per fiets verkennen we het platteland van Cambodja en krijgen op die manier een unieke kijk op het dagelijkse leven ver weg van het toerisme
  • Prijs per persoon op basis van een gedeelde / dubbele kamer

Aantal reizigers Prijs per persoon
    2 €2680
    3 €2200
    4 tot 6 €1900
    7 tot 9 €1790

Prijs éénpersoonskamer: 260 euro

• 6 overnachtingen in kamer met ontbijt, 7 middag- en 5 avondmalen, Engelstalige fietsgids, goede huurfiets met technische assistentie, volgwagen met airco, alle uitstappen en inkomgelden volgens programma, snacks en water tijdens het fietsen, hoteltaksen en garantiefonds.

Programma

• Dag 1

Na ontmoeting met de begeleiders in Bangkok nemen we de volgwagen gedurende drie uur naar een kustplaats in de provincie Rayong. Bij aankomst genieten we eerst van een lekker middagmaal aan het strand voor we de fietsen testen en samen met de begeleiders aanpassingen doen waar nodig. We fietsen over een mooi asfaltbaantje zacht op en neer door een prachtig groen decor van bossen en open velden. Deze rustige grensstreek, leent zich perfect tot een eerste kennismaking per fiets. Het hoogtepunt van de rit eindigt met een lus rond een berghelling met prachtige zichten over de kronkelende wegen. Vervolgens stappen we in de volgwagen voor een transfer van een uur naar de stad Chanthaburi waar we de nacht doorbrengen. Chanthaburi staat bekend om zijn historische erfgoedgebouwen aan de rivier en de charmante ouderwetse sfeer,  perfect voor een wandeling in de late namiddag, vergezeld van een selectie van lokale Thaise delicatessen.
    Maneechan Resort (L.D)

Ter info: gezien we de eerste dag al fietsen is het aangewezen één dag vroeger toe te komen te Bangkok. Aarzel niet ons te contacteren voor de prijs van een extra overnachting.

• Dag 2

De dag begint met een transfer van een uur naar het district Soi Dao waar de fietsen wachten. We rijden een 40 km op een erg rustige weg door een landbouwgebied weinig bezocht door toeristen naar de grenspost van Cambodja. Na de grensformaliteiten te hebben vervuld worden warm welkom geheten door het nieuwe team in het ‘Kingdom of Wonders’. Het contrast met Thailand is meteen voelbaar als we overstappen op rechts rijden, het landschap droger lijkt en de wegen hobbeliger worden. We fietsen een 15 km naar Pailin, gelegen aan de uitlopers van het Cardamon gebergte. Tijdens de rit overbruggen we een paar makkelijke beklimmingen maar het indrukwekkende zicht op de omliggende bergen doet de inspanning snel vergeten. Vandaag de dag staat Pailin bekend als de verblijfplaats van voormalige leiders van de Rode Khmer en om de aanwezigheid van diverse robijnmijnen.
    Memoria Palace (B.L.D)

• Dag 3

Vandaag fietsen we 91 km oostwaarts naar de stad Battambang de langste rit van de tour. Vanaf ons hotel zijn de eerste 15 km golvend, vergezeld van uitzichten over de Cardamom bergen, een lange ruggengraat van met jungle begroeide bergkammen gedrapeerd over de westelijke rand van Cambodja. Vervolgens voert onze route ons door het hart van de provincie Battambang, één van de meest vruchtbare landbouwgebieden van Cambodja. We fietsen langs boerderijen, plantages en uitgestrekte rijstvelden. Onderweg zien we zowel traditionele paalwoningen als moderne huizen en bruisende marktsteden, een interessante dwarsdoorsnede van het plattelandsleven van Cambodja. We pauzeren voor de lunch in de buurt van Phnom Sampov, een torenhoge kalkstenen rots die uit de vlaktes steekt, voordat we de rit voltooien met een laatste uitstapje naar de stad Battambang waar we de nacht doorbrengen. Deze stad met het tweede grootste aantal inwoners van Cambodja is doordrenkt met historische charme en staat bekend om zijn goed bewaard gebleven koloniale architectuur en levendige kunstscene.
    Classy Hotel & Spa (B.L.D)

• Dag 4

Afhankelijk van de stand van het water (ideaal van september tot februari) plannen we een boottocht van ongeveer zes tot zeven uur op een traditionele houten boot naar de ‘Verloren Stad Angkor’. We vertrekken aan de Sanker rivier om vervolgens via het Tonle Sap Meer aan te komen in Siem Reap. Het grootste zoetwatermeer van Zuidoost-Azië, is het kloppende hart van Cambodja. We varen een hele dag langs drijvende dorpen en verzonken bossen. Een rustige dag genieten van het leven op en rond het water.
    Wanneer de waterstanden te laag zijn om een ​​comfortabele boottocht mogelijk te maken (doorgaans van maart tot augustus, maar dit varieert van jaar tot jaar), brengen we de ochtend door in Battambang, waar we een korte maar leuke rit maken met de bamboetrein, voordat we gedurende drie uur de volgwagen nemen naar Siem Reap. Om er zeker van te zijn dat je de ervaring van het Tonle Sap-meer niet mist, maken we in dit geval op dag 7 een boottocht naar een drijvend dorp vanuit Siem Reap (wat zelfs in de droge maanden mogelijk is).

• Dag 5

Vandaag en morgen staan volledig in het teken van het magistrale tempelcomplex van Angor Wat. We fietsen naar de historische site en rijden door de zuidpoort via een combinatie van smalle asfaltwegen en verharde zandweggetjes naar de door bomen overgroeide tempels van Tha Prohm beroemd uit de film ‘Tomb Raider’ en opzettelijk achtergelaten door de Franse natuurbeschermers in dezelfde staat als waarin het werd ontdekt: overwoekerd door wurglianen en zijde katoenbomen waardoor de tempel een mystieke en romantische uitstraling krijgt. Na een uitgebreide fotostop fietsen we verder door de jungle naar de oostpoort en verkennen hier de ommuurde stad Angkor Thom waar de Bayon met de mysterieus glimlachende gezichten als belangrijkste tempel geldt. In de hitte van het middaguur pauzeren we en houden een lunchstop. ’ s Namiddags fietsen we verder naar Angkor Wat zelf, de hoofdtempel van het gigantische Angkor complex. Na dit eerste bezoek aan het complex fietsen we in de vooravond terug naar Siem Reap.
    Steung Siem Reap Hotel (B.L)

• Dag 6

Vandaag zal de focus eerder liggen op de overblijfselen van het Angkoriaanse rijk verderop op het platteland. We verlaten Siem Reap op de fiets en gaan noordwaarts richting de grote zandstenen bergkam van Phnom Kulen, de heilige berg van het Khmer-rijk. We fietsen door het landelijke Siem Reap , ver weg van de toeristische massa, door de vele dorpjes, passeren schooltjes en rijden langs rijstvelden naar de 10e-eeuwse tempel van Banteay Srey. Deze ‘tempel van de vrouwen’ is één van de best bewaarde van heel Cambodja en staat bekend om zijn vele haarscherpe details in roze zandsteen. Vanaf hier nemen we kort de volgwagen naar de basis van Phnom Kulen, waar we 1,5 km bergopwaarts door de jungle trekken om Kbal Spean te bereiken. Ook wel bekend als de ‘rivier van de duizend lingas’. Dit is een plek met fascinerende beeldhouwwerken van hindoegoden gehouwen uit de stenen van de rivierbedding die dienden om de wateren te heiligen terwijl ze naar Angkor stroomden. Nadat we weer naar beneden zijn gewandeld, stappen we in de volgwagen en gaan terug  naar Siem Reap.

• Dag 7

Afhankelijk of we de boottocht over het Tonle Sap Meer op dag 4 hebben gedaan of niet, bepaalt het programma van deze laatste dag. Als we de cruise niet hebben gedaan, fietsen we vanochtend ongeveer 25 km naar de oostelijke oever van de Tonle Sap Meer en gaan we aan boord van een comfortabele lokale boot die ons naar een drijvend dorp brengt. Deze ervaring biedt een kijkje in de unieke manier van leven op het water van het meer, zelfs als de waterstanden niet op hun hoogst zijn. Als we op dag 4 al over het Tonle Sap Meer zijn gevaren, zullen we deze ochtend beginnen aan een rustige fietsrit door het platteland naar de Roluos-tempels, enkele van de oudste nog bestaande Angkoriaanse monumenten. Ongeacht welke van deze twee excursies we vandaag beleven, tegen lunchtijd zijn we terug in Siem Reap waar we afscheid nemen van het lokale team bij een lekkere maaltijd in een lokaal restaurant.
    (B.L)

• Dag 1

Maneechan Resort (L.D)

• Dag 2

Memoria Palace (B.L.D)

• Dag 3

Classy Hotel & Spa (B.L.D)

• Dag 4

• Dag 5

Steung Siem Reap Hotel (B.L)

• Dag 6

• Dag 7

(B.L)

Praktisch

AARD VAN DE REIS EN MOEILIJKHEIDSGRAAD

Dé geschikte reis, indien je meer zoekt dan het klassieke bezoek aan het tempelcomplex van Angkor Wat.

Je beleeft een reis vol culturele hoogtepunten zonder het risico ‘tempelziek’ te worden, gezien we tussen de vele hoogtepunten met de fiets rijden.

De reis is toegankelijk voor iedereen met een gewone fysieke conditie.

Het fietstraject gaat over een combinatie van rustige asfaltwegen en goede zandwegen. In het begin hebben we een paar heuvels te overbruggen, maar de volgwagen is steeds in de buurt om de vermoeide fietsers te assisteren.

Vaak fietsen we slechts vier tot vijf uur om je de kans te bieden de vele hoogtepunten onderweg uitgebreid te bezoeken.

ACCOMMODATIES

Je verblijft 6 nachten in hotels.

Bij alle accommodaties vinden wij minimaal een persoonlijke badkamer, een goede locatie en een lekkere traditionele keuken belangrijk, evenals hygiëne, een aangename sfeer, veiligheid en bovenal een juiste prijs/kwaliteit verhouding.

In de reisbeschrijving die je vindt op de website, staan de gebruikte hotels vermeld.

Zijn bepaalde hotels volzet, dan wordt een gelijkwaardig of beter hotel voorzien.

De hotels in Thailand en Cambodja zijn over het algemeen van zéér goede kwaliteit en ze hebben vaak een erg mooie architectuur en knappe tuin. Veel van de gebruikte hotels hebben een zwembad.

BEGELEIDING

Je wordt zowel begeleid door een volgwagen en een lokale Engelstalige fietsgids.

De Engelstalige fietsgids zorgt voor de begeleiding op de fiets. Zij kennen de kleine, verkeersarme wegen, spreken de lokale taal en dragen bij tot uw comfort. Zij zijn hét contactmiddel met de plaatselijke bevolking.
Zij zorgen ook voor het dagelijkse onderhoud  en de technische ondersteuning van de fietsen.

De volgwagen vervoert de bagage, overbrugt samen met jou de langere afstanden en zorgt voor assistentie onderweg.

ETEN EN DRINKEN

De reis is gebaseerd op basis van kamer met ontbijt, 7 middag- en 5 avondmalen.

Het mag gezegd worden, de Thaise keuken is terecht wereldberoemd! Het aanbod aan verschillende smaken en schotels is enorm. De basis van elke maaltijd vormen rijst en/of noedels, aangevuld met gestoomde groenten, vlees, gevogelte, schaaldieren of vis.

‘s Ochtends bestaat het ontbijt uit toast, jam en eieren.
De andere maaltijden voorzien we in lokale restaurants en trachten je zoveel mogelijk het plaatselijke eten te leren kennen op basis van rijst en allerlei kleine gerechten die we delen.

De Thaise keuken staat bekend om zijn uitgebalanceerde smaken, waarin zoet, zuur, zout, bitter en umami samenkomen, en om zijn gebruik van verse kruiden en specerijen, zoals koriander, limoenblaadjes, en citroengras, die gerechten hun kenmerkende smaak en aroma geven. Beroemde gerechten zoals Tom Kha Kai (kokosmelksoep), Pad Thai (roerbaknoedels) en Groene Curry zijn slechts enkele voorbeelden van de rijke en gevarieerde culinaire tradities in Thailand.

Het eten in Cambodja kent veel Thaise en Vietnamese invloeden en zelfs de Franse keuken is hier niet onbekend. Hierdoor wordt er ook relatief veel brood gegeten. Uiteraard wordt er ook veel groente en vis gegeten en vind je in de grotere steden ook regelmatig Chinese gerechten. Veel gerechten worden geserveerd met rijst en noodles. In Cambodja worden ook veel kruiden gebruikt (wel minder dan in bijvoorbeeld Thailand). Hierdoor ontstaan er veel verschillende variaties op dezelfde gerechten. Het eten Cambodia is wat minder pittig dan in andere Aziatische landen.

Heb je speciale dieetvoorschriften (ook voor op de eventuele vluchten!), gelieve ons dit vooraf te laten weten. In de mate van het mogelijke kunnen we de maaltijden aanpassen.

GELDZAKEN FOOIEN EN BUDGET

De nationale munteenheid van Thailand is de Bath.
Je kan makkelijk geld afhalen met een gewone bankkaart waar het Maestro of Cirrus logo op is vermeld. Ook met een gewone kredietkaart kan je geld afhalen, maar vaak zijn de kosten wat hoger.
Ook het wisselen van cash Euro’s gaat erg vlot.

De nationale munteenheid van Cambodja is de Riel, onderverdeeld in 100 Sen.
De Amerikaanse dollar wordt echter op de meeste plaatsen aanvaard en staat ook vermeld op bv. menukaarten. De Riel is gekoppeld aan de USD. Ook met de Thaise Bath kan je er terecht. De eerder kleine uitgaven betaal je best in Riel. Als je in Dollar betaalt, zal het wisselgeld in Riel zijn. Neem best voldoende cash dollars mee in kleine onbeschadigde coupures.
In steden als Phnom Penh en Siem Reap zijn voldoende werkende geldautomaten waar je dollars kan afhalen. Soms kun je ook Riel pinnen, maar omdat deze munt buiten Cambodja niets waard is, is dat niet aan te raden.
Kredietkaarten kan je enkel gebruiken in de grote hotels en restaurants. Hou echter rekening dat men vaak een commissie aanrekent van 2 procent.

Om veiligheidsredenen hebben Belgische banken de bankpassen met Cirrus/Maestro-logo standaard ingesteld op gebruik binnen Europa. Indien je geld wil afhalen in Thailand of Cambodja dien je deze instelling tijdelijk online te wijzigen naar ‘Wereld’.

Een fooi is een erg persoonlijke zaak en er bestaan even veel meningen over als er reizigers zijn.
Belangrijk om weten is echter wel, dat onze medewerkers ter plekke een correct loon verdienen en dat een fooi echt wel een extra is.
Als je tevreden was over de geboden service is een extra voor die mensen echter meer dan welkom.
Internationaal adviseert men een 4-5 dollar per persoon / per dag voor de fietsbegeleider en 2-3 dollar per persoon / per dag voor de chauffeurs.

Budget: bijna alle maaltijden zijn inbegrepen in de reis.

Richtprijzen op restaurant:
* Mineraal water: 1 euro
* Frisdrank: 1 euro
* Grote fles lokaal bier: 2 euro

GEZONDHEID

FLY and BiKE heeft geen medische bevoegdheid.
Voor medisch advies verwijzen we dan ook naar je huisarts of naar het Tropisch Instituut (tel. 03 247 64 02 of www.itg.be).
Meer specifiek verwijzen we graag naar de website Wanda.be, een website van het ITG volledig gericht op reisgeneeskunde.

De medische voorzieningen in de grote steden in Thailand zijn van uitstekende kwaliteit. De artsen en het verplegend personeel hebben meestal een erg goede opleiding genoten, vaak in het buitenland. In Cambodja is dit minder het geval.
Gezien er in Thailand en in Cambodja geen sociale zekerheid is zoals bij ons kunnen de kosten heel snel erg oplopen. Vandaar ook de verplichting van een goede reisverzekering af te sluiten.

Onze reisleiders hebben een goede EHBO opleiding gehad maar mogen behalve het bieden van eerste hulp, geen klassiek medische handelingen doen. Zij mogen bv nooit medicatie toedienen of adviseren.

Wij werken samen met Allianz Global Assistance. Meer info zie onderaan.

HUURFIETSEN

In Thailand en Cambodja beschikken we over goede huurfietsen. Het zijn fietsen van het type mountainbike, hoofdzakelijk van het merk Trek met voorvering en 21-27 versnellingen.

Onze begeleiders werken tevens als fietshersteller. Zij doen tijdens de reis het onderhoud van de fietsen en zullen steeds klaar staan de eventuele technische mankementen op te lossen.

KINDEREN

Individueel reizen kan met kinderen, van zodra de kinderen de reis fysiek aankunnen.
Jullie kunnen dit als ouder best inschatten.

Wij hebben in dit deel van Thailand en Cambodja geen kinderfietsen. Vanaf dat je kind 155-160 cm is, kan het echter fietsen op onze kleinste fietsen.

Jonger dan 12 jaar ervaren wij persoonlijk vanwege verschillende redenen als té jong.

KLIMAAT

Dit deel van Thailand en Cambodja kent twee verschillende seizoenen: een nat en een droog. Het droge seizoen duurt meestal van oktober tot april.
Het natte seizoen begint van mei tot en met september.
Binnen elk seizoen zijn er temperatuurschommelingen. De koelste temperatuur is 24°C rond november/december en de heetste temperatuur is 35°C rond april/mei.

PROGRAMMA OP MAAT

Op eenvoudig verzoek kunnen we de programma’s en/of de voorgestelde hotels aanpassen. Het spreekt echter voor zich dat de zorgvuldig uitgewerkte fietsroutes de keuze in hotels kunnen beperken.

Je kan ons ook contacteren voor een eventuele verlenging van je reis.

REISDOCUMENTEN

Voor Thailand en Cambodja heb je een internationaal reispas nodig, minimum 6 maanden geldig na terugkeer in België.
Voor Thailand is géén visum nodig, voor een verblijf van maximaal 30 dagen.
Voor Cambodja is er ook een visum nodig. Je kan dit makkelijk aankopen aan de grens.

VEILIGHEID

Veiligheid is bij FLY and BiKE de eerste vereiste om een reis door een bepaald land te laten doorgaan. Onze reizigers reizen voor hun plezier en dan mogen er omtrent de veiligheid geen zorgen zijn.

Over het algemeen geldt dat Thailand en Cambodja veilige landen zijn.

Wij hebben op al onze bestemmingen zéér goede lokale contacten en zullen bij de minste twijfel programma’s aanpassen of de reis in zijn geheel annuleren.

Het dragen van een fietshelm is verplicht en absoluut aangewezen.

De fietsbegeleider heeft een opleiding EHBO gehad, maar het spreekt voor zich dat voorzichtigheid op de fiets is aangewezen.

Ook een goede reisverzekering is verplicht. FLY and BiKE werkt samen met Allianz Global Assistance (zie verder).

VERLENGINGEN

Deze reis kan perfect verlengd worden bv. in Siem Reap.
Contacteer ons gerust voor de verschillende mogelijkheden.

VERVOER EN VLUCHTEN

In Thailand en Cambodja reizen we met een veilige volgwagen waar je gemiddeld 1.5 zitplaats hebt per persoon, aangepast aan de grootte van het groepje.

Vluchten zijn niet inbegrepen in de prijs. Hoe vroeger je reserveert, hoe voordeliger je vliegt!

De reis start in Bangkok en eindigt in Siem Reap.

FLY and BiKE heeft contracten met de grootste luchtvaartmaatschappijen en zal je graag, in combinatie met de fietsreis, een vrijblijvend vluchtvoorstel maken.

VERZEKERING

Voor avontuurlijke reizen is een goede reisverzekering verplicht
Je bent vanzelfsprekend niet verplicht deze via ons af te sluiten.

FLY and BiKE werkt samen met Allianz Global Assistance.

Een annulatieverzekering alleen komt op 6,5 % van de reissom.
Een volledige reis- en persoonsbijstand komt op € 7,7 per persoon per dag.
Contacteer ons vrijblijvend voor onze interessante jaarpolissen.

De voorwaarden van de verschillende polissen ontvang je samen met het reiscontract maar kunnen indien gewenst vooraf aangevraagd worden.

GARANTIEFONDS REIZEN

FLY and BiKE is via Nordic lid van het VVR en het Garantiefonds Reizen.

Bij financieel onvermogen van de reisorganisator met wie je een reiscontract afsloot, kan je een beroep doen op het Garantiefonds Reizen.
Dit kan je doen door je te wenden tot uw reisorganisator of reisbemiddelaar of door rechtstreeks contact op te nemen op het adres: Metrologielaan 8, 1130 Brussel.

Indien je een reis boekt via FLY and BiKE gebeurt dit onder de Belgische wetgeving en onder de bescherming van de reisvoorwaarden van de Geschillencommissie Reizen.

Meer reizen in Azië

Bhutan

vanaf 6.330 euro

Bhutan

vanaf 4.090 euro

India Rajasthan

vanaf 3.860 euro

15 dagen

India Rajasthan

10 dagen

Vietnam Mekongdelta

vanaf 895 euro

4 dagen

• Fietsreizen naar Vietnam met FLY and BiKE fiets

vanaf 4.225 euro

17 dagen

Bekijken

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Ontvang nieuws van onze bestemmingen in je mailbox en ontdek als eerste onze promoties