• 2 tot 16 reizigers

• 11 dagen

• 10 fietsdagen

• 325 km

Thailand Bangkok naar Khao Lak

Geïnteresseerd in deze reis? Laat even je gegevens en voorkeuren achter en wij sturen je extra informatie via mail.

Address*
Kamertype*
Vlucht via FLY AND BiKE?*
Ik heb het privacybeleid van FLY AND BiKE gelezen en ga hiermee akkoord.**

• Fietsen over rustige landwegen van strand naar strand
    • Overnachten bij een gezin in een traditionele vissersgemeenschap
    • Fietsen door het adembenemende berglandschap van Khao Sam Roi Yot National Park
    • Snorkelen in het kristalheldere water van Koh Talu
    • Eindigen aan het paradijselijke strand van Khao Lak
  • 10 overnachtingen in kamer met ontbijt, 10 middag- en 10 avondmalen, Engelstalige fietsgids, goede huurfiets met technische assistentie, volgwagen met airco, alle uitstappen en inkomgelden volgens programma, snacks en water tijdens het fietsen, hoteltaksen en garantiefonds.

• Prijs per persoon op basis van een gedeelde / dubbele kamer

Vertrekdatum Terugdatum Prijs per persoon

Toeslag e-bike: 355 euro

Programma

• Dag 1

Samen met je medereizigers en begeleiders nemen we de volgwagen zuidwaarts naar de drijvende bazaar van Damnoen Nam Saduak, de grootste en kleurrijkste drijvende markt van Thailand. Bij aankomst worden we verwelkomd door een bruisende scène van boten beladen met verse producten, handgemaakte ambachten en lokale lekkernijen. Terwijl we wandelen langs het kanaal genieten we van het spektakel van verkopers die luidkeels hun waren aanprijzen en klanten die onderhandelen van boot naar boot. We stappen over op een ‘long tail boot’ (een typisch lange smalle boot) en varen via een wirwar van kleine kanaaltjes door verschillende kleine dorpjes verbonden met uitgestrekte kokosplantages. Onderweg krijgen we een inkijkje in het leven langs de oevers, waar we vrouwen bezig zien met de was, kinderen die spelen in het water en we passeren verschillende vissers in kleine bootjes. Na ongeveer een uurtje varen nemen we ter hoogte van een klein haventje afscheid van onze bootsman en wisselen we de boot voor onze fietsen. We testen de fietsen en doen samen met de fietsgids aanpassingen waar nodig. Het fietsavontuur start via een smal weggetje weg slingerend door een prachtige decor van kokospalmen, Aloë Vera planten en fruitgaarden van bananen, lychees en pomelo’s. Onderweg bezoeken we een aantal interessante tempels, zoals de kleine Wat Bang Kung, helemaal opgenomen in de wortels van een enorme banyanboom, en de uitzonderlijk gesneden panelen van de tempel Wat Bang Kae Noi.
    We overnachten vlakbij het kanaal in een erg sfeerrijk kleinschalig hotel.
    Chababaancham Resort (L.D)

• Dag 2

Bij zonsopgang zijn we getuige van de voedselbedeling aan de Boeddhistische monniken die toekomen in kleine bootjes uit een naburig klooster. In het Boeddhisme is het offeren van voedsel aan monniken een teken van respect van de leken voor de Boeddhistische monniken. Een prachtig schouwspel van kleuren! Na deze mooie ervaring genieten we van een heerlijk ontbijt op het terras gevolgd door een transfer van een uur en half naar het nationale park van Kaeng Krachan. Dit park is het grootste nationale park van Thailand en bestaat hoofdzakelijk uit tropisch regenwoud met een grote diversiteit aan fauna en flora. Terwijl we het hoofdkwartier bezoeken worden onze fietsen klaar gezet door het begeleidende team. We beginnen deze prachtige fietstocht aan de oevers van het 45 km² grote stuwmeer. We fietsen, met hier en daar een kleine helling, hoofdzakelijk vlak op een verharde weg langs de oevers van het meer om vervolgens via een impressionante dam verder het park in te rijden. Regelmatig stoppen we om te genieten van de prachtige omgeving en te luisteren naar de geluiden uit het woud. We eindigen deze onvergetelijke fietsdag aan een luxueus resort gelegen aan de rivier. Er is voldoende tijd te genieten van het mooie zwembad of van een relaxerende massage (exclusief).
    Boathouse Paradise (B.L.D)

• Dag 3

Na een lekker ontbijt vertrekken we per fiets aan het hotel. We rijden over een rustige weg langs mangofruitgaarden, suikerrietplantages en palmvelden. Vervolgens steken we de Petchvarin rivier over en fietsen gedurende 23 km naar een stuwmeer waar we overstappen in de volgwagen op weg naar een kleine tempel met grot. Na een interessante stop fietsen we 10 km verder naar een wijngaard in Hua Hin. Terwijl we genieten van het middagmaal op het terras hebben we een prachtig uitzicht over de wijngaard waar de New Latitude-druiven groeien, waaronder de variëteiten Colombard, Chenin Blanc, Muscat, Shiraz, Sangiovese en Tempranillo. Onze lunch is exclusief wijn, maar er zijn voldoende proefmogelijkheden voor zij die geïnteresseerd zijn in de Thaise wijnen.
    In de namiddag fietsen we over een combinatie van asfalt en verharde wegen naar de mooie Wat Huay Mongkol tempel, opgedragen aan de monnik Luang Phor Thuad. Het 12 meter hoge standbeeld van de monnik is indrukwekkend en is van ver te bewonderen. Terwijl we het tempelcomplex bezoeken worden de fietsen opgeladen en na het bezoek volgt een transfer van een half uurtje naar Hua Hin waar we inchecken in een mooi 5 sterren hotel.
    Putharacsa Hotel (B.L.D)

• fietsreizen thailand met fly and bike

Dag 4

We starten de dag met een korte transfer per volgwagen uit de drukte van Hua Hin. Net buiten de stad, aan een kleurrijke tempel, stappen we op de fiets voor een rit over een schaduwrijke weg langs de kust. We rijden door schilderachtige vissersdorpjes, passeren kleine schooltjes en fietsen langs uitgestrekte kokosplantages. In Praknam Pram stoppen we even aan een vismarkt, waar de inktvis in lange rijen ligt te drogen in de zon. Vervolgens gaat het verder langs de kust naar de in de zee uitstekende rots van Khao Kalok, die de ene van de andere baai scheidt. We fietsen verder zuidwaarts en komen toe aan het nationale park van Sam Roi Yot. We rijden nog even door tot de Phraya Nakhon grot. Deze tempelgrot bestaat uit twee ontzagwekkende spelonken die met elkaar verbonden zijn door de zogenaamde Brug van de Hel. Oude bomen en ongewone planten groeien langs de kalksteengrot omhoog om een beetje zonlicht op te vangen door de opening in het plafond. Na een lekkere lunch aan de voet van de grot kunnen de liefhebbers de grot verkennen. Via een steile, maar goede trap kom je aan de ingang van de grot. De blikvanger van de grot is het tempeltje in het midden van de ruimte, gebouwd aan het eind van de 19e eeuw toen de toenmalige koning op bezoek kwam. Na deze uitgebreide stop nemen we de volgwagen over een stukje drukke weg naar ons volgende strandverblijf te Ban Krut.
    Baan Krut Arcadia (B.L.D)

• Dag 5

Na een mooie fietstocht langs de kust, nemen we een speedboot naar het kleine eiland Koh Talu. De namiddag is vrij om te snorkelen, te kajakken, te wandelen of gewoon te genieten van het paradijselijke strand. We overnachten in een mooi resort aan het strand.
    Koh Talu Island Resort (B.L.D)

• Dag 6

’s Ochtends is er nog voldoende tijd te genieten van het mooie strand voor we de boot nemen terug naar het vaste land waar de fietsen wachten. Er volgt een heerlijke fietsdag langs de mooie kustlijn omzoomd met statige palmbomen. Aan de ene zijde de helderblauwe zee, aan de andere zijde, zo ver we kunnen zien, heuvels begroeid met groene planten en bomen in alle schakeringen. Na ongeveer 30 km te hebben gefietst nemen we de volgwagen naar het volgende resort aan de kust.
    Nana Beach Resort (B.L.D)

• Dag 7

Ook vandaag fietsen we verder langs de kustlijn. In tegenstelling tot gisteren, wordt het terrein licht heuvelachtig. Steeds is er echter de assistentie van de volgwagen om in geval van vermoeidheid even in te stappen. Na 40 km fietsen brengt de volgwagen ons naar een koffie plantage. We bekijken het hele proces van het maken van de koffiebonen en eindigen met een lekker tasje van de beste Arabica koffie uit de streek. Vervolgens gaat het naar een plantage van Long Gong en Langsat vruchten. Dit zijn vaal- tot bruin gele vruchten, eerder zoetzuur van smaak, maar zéér voedzaam. Vervolgens gaat het naar de waterval van Poonyaban, waar we ons kunnen verfrissen in één van de vele poeltjes. In de loop van de namiddag nemen we de volgwagen naar de havenstad Ranong, gelegen bij de grens van Myanmar. We logeren in een rustig resort, beetje afgelegen tegen een heuvel.
     Numsai Khaosuay Resort (B.L.D)

• Dag 8

Na het ontbijt stappen we op de fiets en rijden landinwaarts naar een lokale warmwaterbron. Er zijn drie baden gevuld met bronwater. De watertemperatuur blijft constant op ongeveer 65° C. Na een ontspannen bad nemen we de volgwagen naar een authentiek Thais dorp waar Moslims, Boeddhisten én Moken (zee nomaden) vredig samen leven. We raken vertrouwd met de diverse gebruiken en tradities in het dorp en ontmoeten ons gastgezin voor de lunch. Zij tonen ons de kunst van het bereiden van een authentieke Thaise maaltijd, en na deze smakelijke zelfbereide lunch stappen we in een volgauto naar ons volgende resort.
    Kuraburi Greenview Resort (B.L.D)

• Dag 9

Deze ochtend worden we wakker met de geluiden uit de omringende jungle. Na een lekker ontbijt nemen we de volgwagen naar de stad Takuapa. In de 17e eeuw was de stad Takuapa een welvarende havenstad die bekend stond bij Indiërs en Arabieren. Het belangrijkste exportproduct was tin, wat zorgde voor de welvaart van de stad. Opvallend in de stad zijn de verschillende handelshuizen gebouwd in een mix van Chinese en Portugese architecturale stijlen. We fietsen rustig door de stad en gaan vervolgens naar het strand bij Ban Nam Khem waar we een bezoek brengen aan het Tsunami-gedenkteken. Na even te hebben stil gestaan bij de vreselijke tragedie van 2004 nemen we de volgwagen naar onze overnachtingsplaats waar we in de vroege namiddag toekomen. In het resort kan je genieten van het strand, het zwembad en de mooie spa voor we ‘s avonds het avondmaal plannen op het strand. .
    Thai Life Resort (B.L.D)

• Dag 10

We vertrekken aan het resort en fietsen over een rustige landweg door kleine dorpjes en schaduwrijke rubberplantages het binnenland in. We passeren verschillende bruggen over riviertjes op weg naar de kleine waterval van Sai Rung. Hier heb je de kans je even te verfrissen voor we genieten van het middagmaal. In de namiddag volgt een laatste korte fietstocht naar Khao Lak waar we ons installeren in bungalows aan het strand. ’s Avonds plannen we een lekkere maaltijd en nemen afscheid van het begeleidende team.
    Apsara Beachfront Resort & Villa (B.L.D)

• Dag 11

Na het ontbijt eindigt de reis.
    Contacteer ons gerust voor een verlenging aan het strand.
    (B)

• Dag 1

We overnachten vlakbij het kanaal in een erg sfeerrijk kleinschalig hotel.
    Chababaancham Resort (L.D)

• Dag 2

Boathouse Paradise (B.L.D)

• Dag 3

Putharacsa Hotel (B.L.D)

• Dag 4

Baan Krut Arcadia (B.L.D)

fietsreizen thailand met fly and bike
  • Dag 5

Koh Talu Island Resort (B.L.D)

• Dag 6

Nana Beach Resort (B.L.D)

• Dag 7

Numsai Khaosuay Resort (B.L.D)

• Dag 8

Kuraburi Greenview Resort (B.L.D)

• Dag 9

Thai Life Resort (B.L.D)

• Dag 10

Apsara Beachfront Resort & Villa (B.L.D)

• Dag 11

Na het ontbijt eindigt de reis.
    Contacteer ons gerust voor een verlenging aan het strand.
    (B)

Praktisch

AARD VAN DE REIS EN MOEILIJKHEIDSGRAAD

Hou je van zon, zee en strand maar reis je ook graag actief, dan is deze reis de geknipte formule voor jou. Tijdens deze 11 daagse ontdekken we de geschiedenis en cultuur van Zuid-Thailand, verkennen we het prachtige landschap maar de nadruk ligt toch vooral op het beleven van de adembenemende kustlijn. Fietsen is een schitterende manier om een strandvakantie actief te beleven! Tijdens deze reis verken je stranden onbereikbaar per toeristisch vervoer.

Naast het fietsen is er voldoende tijd om boottochtjes te maken, eilanden te verkennen, te wandelen, kortom om te genieten.

Het is geen zware reis, de fietsafstanden houden we bewust kort en steeds is de volwagen in de buurt om je te voorzien van fris water en vers fruit.

ACCOMMODATIES

Je verblijft 10 nachten in hotels.

Bij alle accommodaties vinden wij minimaal een persoonlijke badkamer, een goede locatie en een lekkere traditionele keuken belangrijk, evenals hygiëne, een aangename sfeer, veiligheid en bovenal een juiste prijs/kwaliteit verhouding.

In de reisbeschrijving die je vindt op de website, staan de gebruikte hotels vermeld.

Zijn bepaalde hotels volzet, dan wordt een gelijkwaardig of beter hotel voorzien.

De hotels in Thailand zijn over het algemeen van zéér goede kwaliteit en ze hebben vaak een erg mooie architectuur en knappe tuin. Veel van de gebruikte hotels hebben zwembaden.

BEGELEIDING

Je wordt zowel begeleid door een volgwagen en een lokale Engelstalige fietsgids.

De Engelstalige fietsgids zorgt voor de begeleiding op de fiets. Zij kennen de kleine, verkeersarme wegen, spreken de lokale taal en dragen bij tot uw comfort. Zij zijn hét contactmiddel met de plaatselijke bevolking.
Zij zorgen ook voor het dagelijkse onderhoud  en de technische ondersteuning van de fietsen.

De volgwagen vervoert de bagage, overbrugt samen met jou de langere afstanden en zorgt voor assistentie onderweg.

ETEN EN DRINKEN

De internationale groepsreis is gebaseerd op basis van kamer met ontbijt, 10 middag- en 10 avondmalen.

Het mag gezegd worden, de Thaise keuken is terecht wereldberoemd! Het aanbod aan verschillende smaken en schotels is enorm. De basis van elke maaltijd vormen rijst en/of noedels, aangevuld met gestoomde groenten, vlees, gevogelte, schaaldieren of vis.

‘s Ochtends bestaat het ontbijt uit toast, jam en eieren.
De andere maaltijden voorzien we in lokale restaurants en trachten je zoveel mogelijk het plaatselijke eten te leren kennen op basis van rijst en allerlei kleine gerechten die we delen.

De Thaise keuken staat bekend om zijn uitgebalanceerde smaken, waarin zoet, zuur, zout, bitter en umami samenkomen, en om zijn gebruik van verse kruiden en specerijen, zoals koriander, limoenblaadjes, en citroengras, die gerechten hun kenmerkende smaak en aroma geven. Beroemde gerechten zoals Tom Kha Kai (kokosmelksoep), Pad Thai (roerbaknoedels) en Groene Curry zijn slechts enkele voorbeelden van de rijke en gevarieerde culinaire tradities in Thailand.

Heb je speciale dieetvoorschriften (ook voor op de eventuele vluchten!), gelieve ons dit vooraf te laten weten. In de mate van het mogelijke kunnen we de maaltijden aanpassen.

GELDZAKEN FOOIEN EN BUDGET

De nationale munteenheid van Thailand is de Bath.
Je kan makkelijk geld afhalen met een gewone bankkaart waar het Maestro of Cirrus logo op is vermeld. Ook met een gewone kredietkaart kan je geld afhalen, maar vaak zijn de kosten wat hoger.
Om veiligheidsredenen hebben Belgische banken de bankpassen met Cirrus/Maestro-logo standaard ingesteld op gebruik binnen Europa. Indien je geld wil afhalen in Thailand dien je deze instelling tijdelijk online te wijzigen naar ‘Wereld’.
Ook het wisselen van cash Euro’s gaat erg vlot.

Een fooi is een erg persoonlijke zaak en er bestaan even veel meningen over als er reizigers zijn.
Belangrijk om weten is echter wel, dat onze medewerkers ter plekke een correct loon verdienen en dat een fooi echt wel een extra is.
Als je tevreden was over de geboden service is een extra voor die mensen echter meer dan welkom.
Internationaal adviseert men een 4-5 dollar per persoon / per dag voor de fietsbegeleider en 2-3 dollar per persoon / per dag voor de chauffeurs.

Budget: alle maaltijden zijn inbegrepen in de reis.

Richtprijzen op restaurant:
* Mineraal water: 1 euro
* Frisdrank: 1 euro
* Grote fles lokaal bier: 2 euro

GEZONDHEID

FLY and BiKE heeft geen medische bevoegdheid.
Voor medisch advies verwijzen we dan ook naar je huisarts of naar het Tropisch Instituut (tel. 03 247 64 02 of www.itg.be).
Meer specifiek verwijzen we graag naar de website Wanda.be, een website van het ITG volledig gericht op reisgeneeskunde.

De medische voorzieningen in de grote steden zijn van uitstekende kwaliteit. De artsen en het verplegend personeel hebben meestal een erg goede opleiding genoten, vaak in het buitenland. Gezien er in Thailand geen sociale zekerheid is zoals bij ons kunnen de kosten heel snel erg oplopen. Vandaar ook de verplichting van een goede reisverzekering af te sluiten.

Onze reisleiders hebben een goede EHBO opleiding gehad maar mogen behalve het bieden van eerste hulp, geen klassiek medische handelingen doen. Zij mogen bv nooit medicatie toedienen of adviseren.

Wij werken samen met Allianz Global Assistance. Meer info zie onderaan.

GROEPSGROOTTE EN SAMENSTELLING

Onze Engelstalig begeleide groepen zijn samengesteld uit mensen van over heel de wereld. Een aangename manier om vrienden te maken wereldwijd.
De voertaal tijdens deze reizen is Engels.
Voor deze reis gaan we van 2 tot 16 reizigers. We beperken bewust het aantal deelnemers om de impact op de omgeving zo klein mogelijk te houden.

HUURFIETSEN

In Thailand beschikken we over goede huurfietsen. Het zijn fietsen van het type mountainbike, hoofdzakelijk van het merk Trek met voorvering en 21-27 versnellingen.
Mits het betalen van een toeslag kunnen we een e-bike voorzien.

Onze begeleiders werken tevens als fietshersteller. Zij doen tijdens de reis het onderhoud van de fietsen en zullen steeds klaar staan de eventuele technische mankementen op te lossen.

KINDEREN

Op onze groepsreizen naar Thailand is de minimumleeftijd 18 jaar.

KLIMAAT

Het zuiden van Thailand heeft een tropisch moessonklimaat dat gekenmerkt wordt door een droog seizoen en een regenseizoen. Het droge seizoen loopt grofweg van november tot maart. Het regenseizoen begint meestal begin mei met een piek in de maanden augustus en september.

REISDOCUMENTEN

Voor Thailand heb je een internationaal reispas nodig, minimum 6 maanden geldig na terugkeer in België.

Er is géén visum nodig, voor een verblijf van maximaal 30 dagen.

SINGLES

Bij deze internationale groepsreis is er géén toeslag voor reizigers alleen.
Wie alleen reist, deelt een kamer met één of twee alleenreizende reisgenoten van hetzelfde geslacht.
Wil je verzekerd zijn van een éénpersoonskamer, kan dit aangevraagd worden mits betaling van de éénpersoonstoeslag.

VEILIGHEID

Veiligheid is bij FLY and BiKE de eerste vereiste om een reis door een bepaald land te laten doorgaan. Onze reizigers reizen voor hun plezier en dan mogen er omtrent de veiligheid geen zorgen zijn.

Over het algemeen geldt dat Thailand een veilig land is.

Wij hebben op al onze bestemmingen zéér goede lokale contacten en zullen bij de minste twijfels programma’s aanpassen of de reis in zijn geheel annuleren.

Het dragen van een fietshelm is verplicht en absoluut aangewezen.

De fietsbegeleider heeft een opleiding EHBO gehad, maar het spreekt voor zich dat voorzichtigheid op de fiets is aangewezen.

Ook een goede reisverzekering is verplicht. FLY and BiKE werkt samen met Allianz Global Assistance (zie verder).

VERLENGINGEN

Deze reis kan perfect verlengd worden bv. aan het strand van Khao Lak.
Contacteer ons gerust voor de verschillende mogelijkheden.

VERVOER EN VLUCHTEN

In Thailand reizen we met een veilige volgwagen waar je gemiddeld 1.5 zitplaats hebt per persoon, aangepast aan de grootte van het groepje.

Vluchten zijn niet inbegrepen in de prijs. Hoe vroeger je reserveert, hoe voordeliger je vliegt!

De reis start in Bangkok en eindigt in Phuket.

FLY and BiKE heeft contracten met de grootste luchtvaartmaatschappijen en zal je graag, in combinatie met de fietsreis, een vrijblijvend vluchtvoorstel maken.

VERZEKERING

Voor avontuurlijke reizen is een goede reisverzekering verplicht
Je bent vanzelfsprekend niet verplicht deze via ons af te sluiten.

FLY and BiKE werkt samen met Allianz Global Assistance.

Een annulatieverzekering alleen komt op 6,5 % van de reissom.
Een volledige reis- en persoonsbijstand komt op € 7,7 per persoon per dag.
Contacteer ons vrijblijvend voor onze interessante jaarpolissen.

De voorwaarden van de verschillende polissen ontvang je samen met het reiscontract maar kunnen indien gewenst vooraf aangevraagd worden.

GARANTIEFONDS REIZEN

FLY and BiKE is via Nordic lid van het VVR en het Garantiefonds Reizen.

Bij financieel onvermogen van de reisorganisator met wie je een reiscontract afsloot, kan je een beroep doen op het Garantiefonds Reizen.
Dit kan je doen door je te wenden tot uw reisorganisator of reisbemiddelaar of door rechtstreeks contact op te nemen op het adres: Metrologielaan 8, 1130 Brussel.

Indien je een reis boekt via FLY and BiKE gebeurt dit onder de Belgische wetgeving en onder de bescherming van de reisvoorwaarden van de Geschillencommissie Reizen.

Meer reizen in Azië

Bhutan

vanaf 6.330 euro

Bhutan

vanaf 4.090 euro

India Rajasthan

vanaf 3.860 euro

15 dagen

India Rajasthan

10 dagen

Vietnam Mekongdelta

vanaf 895 euro

4 dagen

• Fietsreizen naar Vietnam met FLY and BiKE fiets

vanaf 4.225 euro

17 dagen

Bekijken

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

Ontvang nieuws van onze bestemmingen in je mailbox en ontdek als eerste onze promoties