Multi Landen Noord-Thailand naar Noord-Laos
-
vanaf 2 reizigers
-
11 dagen
-
9 fietsdagen
-
728 km
Chiang Mai naar Luang Prabang























Geïnteresseerd in deze reis? Laat even je gegevens en voorkeuren achter en wij sturen je extra informatie via mail.
-
- Starten in Chiang Mai, bekend om zijn rijke culturele erfgoed, tempels en bruisende markten
- Verken per fiets het fascinerende netwerk van paden en dorpen in de beroemde Gouden Driehoek
- Fietsavontuur door een gebied waar men amper toeristen ziet
- Stukjes per boot door diepe valleien in bijzonder ongerepte natuur
- Eindigen in Luang Prabang, met zijn schilderachtige boeddhistische tempels, koloniale architectuur en serene sfeer
-
Prijs per persoon op basis van een gedeelde / dubbele kamer
Prijs éénpersoonskamer: 510 euro
Toeslag e-bike: 350 euroAantal reizigers Prijs per persoon 2 €5390 3 €4290 4 tot 6 €3660 7 tot 9 €3395 -
10 overnachtingen in kamer met ontbijt, 9 middag- en 9 avondmalen, Engelstalige fietsgids, goede huurfiets met technische assistentie, volgwagen met airco, alle uitstappen en inkomgelden volgens programma, snacks en water tijdens het fietsen, hoteltaksen en garantiefonds.
Programma

-
Dag 1
-
46 km
-
174 m
-
174 m
Bij aankomst in Chiang Mai kunnen we indien gewenst een transfer regelen naar het eerste hotel in het centrum van de stad (exclusief).
In de vroege namiddag ontmoeten we het lokale team in het hotel. Na het overlopen van de belangrijkste praktische zaken nemen we kort de volgwagen naar Wiang Kum Kam, een archeologische vindplaats met de ruïnes van een stad uit de 13e eeuw. Gelegen in een rustige, landelijke omgeving is dit de perfecte plek om op onze fietsen te stappen. We volgen de Ping-rivier naar het zuiden, ongeveer 15 kilometer, steken een brug over en keren via rustige wegen en weelderige longaanboomgaarden terug naar het noorden. Om de drukte van de stad te vermijden nemen we op het einde van de tocht kort de volgwagen terug naar ons hotel. ‘ ‘s Avonds plannen we een welkomstmaal in een plaatselijk restaurant.
Amata Lanna Village (D) -
-
Dag 2
-
65 km
-
310 m
-
299 m
We beginnen de dag met een transfer van een half uur naar het agrarische district Mae Rim, waar we bij een sierlijke boeddhistische tempel op de fiets stappen. Al snel bevinden we ons op rustige dorpswegen die kriskras door een uitgestrekt lappendeken van rijstvelden lopen. Het wordt meteen duidelijk waarom deze regio lokaal bekendstaat als ‘Lanna’, oftewel ‘Het Land van een Miljoen Rijstvelden’. Na een 20 km fietsen slaan we af op een geasfalteerde secundaire weg en overebruggen vlot een paar milde klimmetjes. Onderweg maken we nog een kleine omweg over een bospad naar de landbouwgronden aan de rand van het bergachtige Sri Lanna National Park. Via rustige landweggetjes rijden we verder en rond de 50 kilometer pauzeren we voor de lunch. Na het middagmaal stijgen we naar de robuuste damwanden van het Mae Ngat-reservoir met een prachtig uitzicht over het kalme water van het meer. De laatste 15 kilometer voeren ons via landelijke paden naar Wat Ban Den, een uitgestrekt tempelcomplex dat beroemd is om zijn kleurrijke architectuur en reusachtige beelden van mythische wezens.
We eindigen de dag met een transfer van ongeveer een uur naar ons hotel in het noordelijker gelegen Chiang Dao-district. Hier wordt de vallei majestueus gedomineerd door de Chiang Dao-berg, de op twee na hoogste piek van Thailand.
The View Chiang Dao (B.L.D) -
-
Dag 3
-
64 km
-
894 m
-
774 m
We beginnen de dag met een ontspannen fietstocht van 12 kilometer naar de heilige Chiang Dao-grotten. Hier wandelen we door smalle gangen vol indrukwekkende stalagmieten en stalactieten, afgewisseld met Boeddhabeelden en andere religieuze relieken. Na dit bezoek fietsen we verder over een slingerend pad door de vallei, langs boerderijen en omringd door ruige kalkstenen massieven. Na ongeveer 30 kilometer wordt het wegdek uitdagender, we passeren eerst langs teakhoutplantages over betonnen paden, gevolgd door een schitterend stuk gravelwegen en harde zandpaden die dwars door mangoboerderijen en Lisu-bergstamdorpjes voeren. Het laatste deel van de route bestaat uit een steile en rotsachtige singletrack, waar we regelmatig de fiets moeten duwen. De laatste 20 km van de dag fietsen we terug op het asfalt voor een snelle, 20 kilometer lange, rit vol op- en neergaande stukken richting de Fang-vallei. We stoppen voor de lunch in het district Chao Prakan en rijden daarna zo’n anderhalf uur verder naar het uiterste noorden, naar het stadje Tha Ton, gelegen aan de oevers van de Mae Kok rivier. We verblijven in een mooi resort met verfrissend zwembad in de tuin.
Maekok River Village Resort (B.L.D) -
-
Dag 4
-
87 km
-
1173 m
-
1220 m
We beginnen onze dag aan de oevers van de Mae Kok-rivier en volgen een oostelijke route langs de hoofdweg van de provincie. Deze voert ons door golvende heuvels, bedekt met boerderijen en hier en daar versierd met boeddhistische stoepa’s. Na 20 kilometer wordt het steiler, met een uitdagende klim van 5 kilometer. Na een korte pauze slaan we af naar een smalle zandweg een paradijs voor offroad-liefhebbers. We duwen onze fietsen een korte, steile heuvel op, met als beloning een adembenemend uitzicht over de afgelegen, bergachtige omgeving. De komende 15 kilometer fietsen we over een mix van gravel, zand en gebroken asfalt, met enkele licht technische afdalingen die hier en daar wel wat uitdaging bieden. Het landschap is indrukwekkend: bergbeekjes, rijstterrassen, maïsvelden en traditionele bergdorpjes maken de route prachtig. Zodra we terug toekomen aan de Mae Kok-rivier genieten we van een ontspannen rit door de smalle vallei, omgeven door beboste heuvels en terrasvormige velden. Uiteindelijk bereiken we de vlakten rond Chiang Rai, waar onze rit eindigt bij de beroemde Witte Tempel (Wat Rong Khun), de belangrijkste bezienswaardigheid van Chiang Rai, bekend om zijn opvallende combinatie van boeddhistische architectuur en surrealistische moderne kunst. Deze boeddhistische tempel, schittert in stralend wit en is versierd met spiegelfragmenten die een surreële en spirituele sfeer creëren. Het weerspiegelt de fusion van traditionele Thaise kunst met de hedendaagse moderne esthetiek. De dag eindigt met een transfer van een half uurtje naar een resort met een mooi zwembad centraal gelegen in de stad.
Le Patta Resort (B.L.D) -
-
Dag 5
-
81 km
-
839 m
-
851 m
Na het ontbijt nemen we de volgwagen voor een transfer van ongeveer een uur naar het oude stadje Chiang Saen. Terug op de fiets warmen we rustig op tussen met bomen overwoekerde vestingmuren en met mos bedekte bakstenen tempelruïnes. Daarna fietsen we 10 kilometer langs de brede provinciale weg, tot we een gebied bereiken met ruige heuvels vol rubberboomplantages. Een paar kilometer onverhard pad brengt ons naar een smalle, geasfalteerde weg die zich zo’n 5 kilometer omhoog slingert door schaduwrijke bossen en bamboe.
Na de belonende afdaling komen we in glooiend terrein met wat grind en hobbelig beton, tot we de oevers van de Mekong weer bereiken. Rond de 50 kilometer stoppen we voor het middagmaal.
In de middag verlaten we de rivier voor zo’n 10 kilometer om terug te keren naar landbouwgronden vol rubberbomen. Vervolgens sluiten we weer aan op de hoofdweg langs de Mekong, die ons naar het kleine grensstadje Chiang Khong brengt. De laatste 20 kilometer bestaan uit strak asfalt, een korte maar pittige klim én een eindsprint over het fietspad langs de rivierpromenade richting Chiang Khong. Aan de overkant van de rivier ligt Laos, het volgende hoofdstuk van ons avontuur!
Chiang Khong Teak Garden (B.L.D)
-
-
Dag 6
-
0 km
Deze ochtend maken we een transfer van ongeveer 30 minuten naar de grensovergang tussen Thailand en Laos. Hier neem je afscheid van het Thaise team waarna je het land verlaat en met een korte busrit de Thai-Lao Vriendschapsbrug oversteekt (zorg dat je wat kleingeld bij de hand hebt!). Na het afronden van de immigratieformaliteiten in Laos word je verwelkomd door het enthousiaste Laos-team. Vervolgens stappen we aan boord van een traditionele slowboat voor een schilderachtige cruise stroomafwaarts naar Pakbeng.
Leun achterover, ontspan en geniet van het uitzicht op weelderige groene oevers, kalkstenen kliffen en zandstranden langs de indrukwekkende Mekong-rivier. Onderweg maken we een korte stop in een dorpje aan de oever van de rivier om even de benen te strekken. We nemen een kijkje in het dagelijkse leven van de etnische minderheden en kunnen hun vakmanschap en ambachten van dichtbij bewonderen. De totale vaartijd bedraagt ongeveer 6 uur. Tegen de schemering komen we aan in het dorp Pakbeng, waar we overnachten in een eenvoudig maar sfeervol guesthouse aan de Mekong.
Phetsokxai Hotel (B.L.D) -
-
Dag 7
-
145 km
-
2009 m
-
1712 m
Het fietstraject vandaag is een ware uitdaging. Beetje afhankelijk van de fysieke conditie én de ‘goesting’ van de fietsers kunnen we het traject deels per volgwagen afleggen. De beste overnachtingsplaats ligt op 145 km…. We volgen Route 2W, een belangrijke weg die de afgelegen uithoeken van Noord-Laos met elkaar verbindt. Vanaf Pakbeng rijden we noordwaarts langs de Nam Beng-rivier, een zijtak van de Mekong, slingerend langs met jungle begroeide bergen en door rijstvelden vol kleine etnische dorpjes. De eerste 80 kilometer volgen grotendeels de vallei, met een licht golvend parcours (vlak bestaat niet in Laos!). Daarna verlaten we de rivier en beginnen we aan de klim verder de hooglanden in. Rond de 120 kilometer bereiken we de top van een pas, waarna we vooral bergaf rijden tot aan Muang Xai, de charmante hoofdstad van de provincie Oudomxay.
Charming Lao Hotel (B.L.D) -
-
Dag 8
-
100 km
-
1163 m
-
1432 m
De route van vandaag voert ons over één van de afgelegen nationale wegen van Noord-Laos — Route 2E — die naar de grens met Vietnam leidt. Hoewel we die grens niet bereiken, staat er alsnog een afstand van 100 kilometer op het programma. We nemen een rustig, gelijkmatig tempo en genieten onderweg van de spectaculaire uitzichten over het ruige berglandschap. We vertrekken vanuit Muang Xai en beginnen met een reeks korte, steile klimmen gedurende de eerste 20 kilometer. Daarna volgt een grotendeels afdaling met zacht glooiende stukken, terwijl we de vallei van de Nam Phak-rivier binnengaan. Uiteindelijk mondt deze rivier uit in de bredere Nam Ou-rivier, waar we onze tocht eindigen in het kleine stadje Muang Khua.
Tijdens de rit ontdekken we meer over het lokale leven in de afgelegen hooglanden van Noord-Laos en staan we stil bij de blijvende sporen van verwoesting door de zware bombardementen tijdens de Vietnam-Amerika oorlog.
Chaleunsuk Guesthouse (B.L.D) -
-
Dag 9
-
0 km
Na de sportieve voorbije dagen, laten we vandaag de fiets aan de haak en nemen een boot over de Nam Ou rivier naar het gezellige stadje Nong Khiau. Deze 4-6 uur durende reis (afhankelijk van het waterpeil) voert ons door oeverlanden omzoomd met jungle en dramatische kalkstenen kliffen, bedekt met weelderige vegetatie. Onderweg maken we kennis met het dagelijkse leven van de gemeenschappen langs de rivier en stoppen we voor de lunch in een dorp dat bekendstaat om zijn textielambacht.
We komen in de middag aan in Nong Khiau, waar we tijd hebben om te ontspannen of, voor de avontuurlijke zielen, de Patok-grot te verkennen. Deze grot diende ooit als oorlogsbasis en bomschuilplaats. Een andere optie is een wandeling naar een uitzichtpunt met adembenemende vergezichten.
Phaxang Resort (B.L.D) -
-
Dag 10
-
140 km
-
1187 m
-
1186 m
Vandaag wacht ons de laatste (lange) fietstocht van dit avontuur. De weg golft de hele dag met een paar korte klimmetjes van 1 à 2 km. We beginnen in Nong Khiaw en fietsen eerst 30 km langs nationale weg 1C, waarna we overstappen op Route 13, die ons rechtstreeks naar Luang Prabang leidt. Bij het 70 km-punt volgen we opnieuw de Nam Ou-rivier voor een lange, schilderachtige rit langs de oevers, waarbij we via een brug een uitgestrekt gebied van dorpjes, landbouwgronden en glooiende heuvels doorkruisen. Na 120 km komen we terug bij de Mekong rivier, die ons de laatste kilometers richting het hart van het UNESCO Werelderfgoed van Luang Prabang begeleidt. Deze kleine stad, gelegen op een schiereiland tussen de Nam Khan en de Mekong, betovert met haar glinsterende boeddhistische tempels, Franse koloniale architectuur en onweerstaanbare, ouderwetse charme. Het is zonder twijfel de kroon op het Laotiaanse erfgoed. Nadat we ons hebben geïnstalleerd in het mooie hotel maken we ons klaar voor de afscheidsmaaltijd in een gezellig restaurant.
My Dream Boutique Resort (B.L.D) -
-
Dag 11
-
0 km
Het programma eindigt het na het ontbijt. ’s Ochtends kun je deelnemen aan dé typische Luang Prabang-ervaring: het offeren van aalmoezen. Bij het krieken van de dag lopen honderden in oranje gewaden gehulde boeddhistische monniken uit de verschillende kloosters door de straten om hun dagelijkse aalmoezen in ontvangst te nemen van de gelovige lokale bevolking. Bezoekers zijn welkom om aan dit ritueel deel te nemen (bespreek dit uiterlijk op de laatste dag met je gids als je interesse hebt – de extra kosten worden ter plaatse voldaan). Er is nog veel meer te zien en te doen in en rond de stad, dus als het je eerste bezoek is, raden we aan om je verblijf met minstens één nacht te verlengen.
Contacteer ons gerust voor een eventuele verlenging.
(B) -
Praktisch
AARD VAN DE REIS EN MOEILIJKHEIDSGRAAD
Typerend voor deze reis door het noorden van Zuidoost-Azië is de aanwezigheid van de verschillende kleurrijke bergstammen die leven in een erg afgelegen gebied.
Naast het fietsen, maken we ook regelmatig boottochten rekening met langere dag afstanden (3 dagen met meer dan 100 km) en behoorlijk wat beklimmingen. Er zijn weinig vlakke trajecten tijdens deze reis. De totale fietsafstand is vrij groot en af en toe zijn er langere beklimmingen, maar zo goed als steeds is er de assistentie van een volgwagen. De route gaat over geasfalteerde wegen, regelmatig afgewisseld door verharde zandwegen en wegen in slechte staat. Echt technische mountainbike ervaring is niet nodig om te kunnen genieten van deze reis maar enige ervaring met het rijden op een slechtere ondergrond maakt de fietservaring meer aangenaam. Gericht op de sportieve fietser die ook eens graag off-road fietst.
ACCOMMODATIES
Je verblijft 10 nachten in hotels.
Bij alle accommodaties vinden wij minimaal een persoonlijke badkamer, een goede locatie en een lekkere traditionele keuken belangrijk, evenals hygiëne, een aangename sfeer, veiligheid en bovenal een juiste prijs/kwaliteit verhouding.
In de reisbeschrijving die je vindt op de website, staan de gebruikte hotels vermeld.
Zijn bepaalde hotels volzet, dan wordt een gelijkwaardig of beter hotel voorzien.
De hotels zijn over het algemeen van zéér goede kwaliteit en ze hebben vaak een erg mooie architectuur en knappe tuin.
BEGELEIDING
Je wordt zowel begeleid door een volgwagen en een lokale Engelstalige fietsgids.
De Engelstalige fietsgids zorgt voor de begeleiding op de fiets. Zij kennen de kleine, verkeersarme wegen, spreken de lokale taal en dragen bij tot uw comfort. Zij zijn hét contactmiddel met de plaatselijke bevolking.
Zij zorgen ook voor het dagelijkse onderhoud en de technische ondersteuning van de fietsen.
De volgwagen vervoert de bagage, overbrugt samen met jou de langere afstanden en zorgt voor assistentie onderweg.
ETEN EN DRINKEN
De reis is gebaseerd op basis van kamer met ontbijt, 9 middag- en 10 avondmalen.
‘s Ochtends bestaat het ontbijt meestal uit toast, jam en eieren.
De andere maaltijden voorzien we in lokale restaurants en trachten je zoveel mogelijk het plaatselijke eten te leren kennen op basis van rijst en allerlei kleine gerechten die we delen.
De Thaise keuken staat bekend om zijn uitgebalanceerde smaken, waarin zoet, zuur, zout, bitter en umami samenkomen, en om zijn gebruik van verse kruiden en specerijen, zoals koriander, limoenblaadjes, en citroengras, die gerechten hun kenmerkende smaak en aroma geven. Beroemde gerechten zoals Tom Kha Kai (kokosmelksoep), Pad Thai (roerbaknoedels) en Groene Curry zijn slechts enkele voorbeelden van de rijke en gevarieerde culinaire tradities in Thailand.
De keuken in Laos kent invloeden van zowel Frankrijk als Thailand. Sticky Rice (kleef rijst), die men eet met de vingers, is de basis van de maaltijden. Men eet hierbij groenten al dan niet aangevuld met gegrilde kip en vis. Een ander populair gerecht is ‘miesoep’, een fijne, sobere soep op basis van fijne noedels. Een aanrader is ook de pikante papaja salade. Erg lekker! Je merkt de invloed van de Fransen door de aanwezigheid van het stokbrood. Een goede afwisseling als lunch.
Heb je speciale dieetvoorschriften (ook voor op de eventuele vluchten!), gelieve ons dit vooraf te laten weten. In de mate van het mogelijke kunnen we de maaltijden aanpassen.
GELDZAKEN FOOIEN EN BUDGET
De nationale munteenheid van Thailand is de Bath.
Je kan makkelijk geld afhalen met een gewone bankkaart waar het Maestro of Cirrus logo op is vermeld. Ook met een gewone kredietkaart kan je geld afhalen, maar vaak zijn de kosten wat hoger. Ook het wisselen van cash Euro’s gaat erg vlot.
De nationale munteenheid van Laos is de Kip (Lak).
Het grootste bankbiljet is 5000 Kip hou er dus rekening mee dat je een pak geld ontvangt wanneer je gaat wisselen. Er zijn geen muntstukken in Laos. Makkelijkst om te wisselen zijn cash USD en Thaise Bath. De Euro kan, maar je ontvangt er over het algemeen een slechtere wisselkoers mee.
Kredietkaarten worden aanvaard in de grotere hotels en (duurdere) toeristenwinkels.
Tegenwoordig vind je ook meer en meer geldautomaten waar je met je gewone bankkaart (mét Maestro) geld kan afhalen.
Om veiligheidsredenen hebben Belgische banken de bankpassen met Cirrus/Maestro-logo standaard ingesteld op gebruik binnen Europa. Indien je geld wil afhalen in Thailand en/of Laos dien je deze instelling tijdelijk online te wijzigen naar ‘Wereld’.
Een fooi is een erg persoonlijke zaak en er bestaan even veel meningen over als er reizigers zijn.
Belangrijk om weten is echter wel, dat onze medewerkers ter plekke een correct loon verdienen en dat een fooi echt wel een extra is.
Als je tevreden was over de geboden service is een extra voor die mensen echter meer dan welkom.
Internationaal adviseert men een 4-5 dollar per persoon / per dag voor de fietsbegeleider en 2-3 dollar per persoon / per dag voor de chauffeurs.
Budget: bijna alle maaltijden zijn inbegrepen in de reis.
Richtprijzen op restaurant:
* Mineraal water: 1 euro
* Frisdrank: 1 euro
* Grote fles lokaal bier: 2 euro
GEZONDHEID
FLY and BiKE heeft geen medische bevoegdheid.
Voor medisch advies verwijzen we dan ook naar je huisarts of naar het Tropisch Instituut (tel. 03 247 64 02 of www.itg.be).
Meer specifiek verwijzen we graag naar de website Wanda.be, een website van het ITG volledig gericht op reisgeneeskunde.
De medische voorzieningen in de grote steden zijn van uitstekende kwaliteit. De artsen en het verplegend personeel hebben meestal een erg goede opleiding genoten, vaak in het buitenland. Gezien er in Thailand geen sociale zekerheid is zoals bij ons kunnen de kosten heel snel erg oplopen. Vandaar ook de verplichting van een goede reisverzekering af te sluiten.
Onze reisleiders hebben een goede EHBO opleiding gehad maar mogen behalve het bieden van eerste hulp, geen klassiek medische handelingen doen. Zij mogen bv nooit medicatie toedienen of adviseren.
Wij werken samen met Allianz Global Assistance. Meer info zie onderaan.
HUURFIETSEN
In Thailand en Laos beschikken we over goede huurfietsen. Het zijn fietsen van het type mountainbike, hoofdzakelijk van het merk Trek met voorvering en 21-27 versnellingen.
Mits het betalen van een toeslag kunnen we een e-bike voorzien.
Onze begeleiders werken tevens als fietshersteller. Zij doen tijdens de reis het onderhoud van de fietsen en zullen steeds klaar staan de eventuele technische mankementen op te lossen.
KINDEREN
Individueel reizen kan met kinderen, van zodra de kinderen de reis fysiek aankunnen.
Jullie kunnen dit als ouder best inschatten.
Wij hebben in dit deel van Thailand en Laos geen kinderfietsen. Vanaf dat je kind 155-160 cm is, kan het echter fietsen op onze kleinste fietsen.
Jonger dan 12 jaar ervaren wij persoonlijk vanwege verschillende redenen als té jong.
PROGRAMMA OP MAAT
Op eenvoudig verzoek kunnen we de programma’s en/of de voorgestelde hotels aanpassen. Het spreekt echter voor zich dat de zorgvuldig uitgewerkte fietsroutes de keuze in hotels kunnen beperken.
Je kan ons ook contacteren voor een eventuele verlenging van je reis.
KLIMAAT
De noordelijke en centrale regio van Thailand en Laos hebben een tropisch klimaat met een vrij hoge luchtvochtigheid.
Er zijn drie seizoenen: van maart tot juni is het heet en droog, met temperaturen tussen 27 °C en 40 ° C, met nachttemperaturen rond 20° C.
Het regenseizoen is van juli tot oktober. De temperaturen zijn dan iets lager, in hoofdzaak vanwege de regen. Gedurende deze tijd zal het niet constant regenen, maar in felle buien waarna de zon weer snel zal schijnen.
Het koelere seizoen is van oktober tot februari, met gemiddelde temperaturen tussen 20˚C en 30˚C .
REISDOCUMENTEN
Voor Thailand en Laos heb je een internationaal reispas nodig, minimum 6 maanden geldig na terugkeer in België.
Voor Thailand is er géén visum nodig, voor een verblijf van maximaal 30 dagen.
Voor Laos is ook een visum verplicht wat je makkelijk kan aankopen aan de grens.
VEILIGHEID
Veiligheid is bij FLY and BiKE de eerste vereiste om een reis door een bepaald land te laten doorgaan. Onze reizigers reizen voor hun plezier en dan mogen er omtrent de veiligheid geen zorgen zijn.
Over het algemeen geldt dat Thailand en Laos veilige landen zijn.
Wij hebben op al onze bestemmingen zéér goede lokale contacten en zullen bij de minste twijfels programma’s aanpassen of de reis in zijn geheel annuleren.
Het dragen van een fietshelm is verplicht en absoluut aangewezen.
De fietsbegeleider heeft een opleiding EHBO gehad, maar het spreekt voor zich dat voorzichtigheid op de fiets is aangewezen.
Ook een goede reisverzekering is verplicht. FLY and BiKE werkt samen met Allianz Global Assistance (zie verder).
VERLENGINGEN
Deze reis kan perfect verlengd worden bv. in Luang Brabang.
Contacteer ons gerust voor de verschillende mogelijkheden.
VERVOER EN VLUCHTEN
In Thailand en Laos reizen we met een veilige volgwagen waar je gemiddeld 1.5 zitplaats hebt per persoon, aangepast aan de grootte van het groepje.
Vluchten zijn niet inbegrepen in de prijs. Hoe vroeger je reserveert, hoe voordeliger je vliegt!
De reis start in Chiang Mai en eindigt in Luang Prabang.
FLY and BiKE heeft contracten met de grootste luchtvaartmaatschappijen en zal je graag, in combinatie met de fietsreis, een vrijblijvend vluchtvoorstel maken.
VERZEKERING
Voor avontuurlijke reizen is een goede reisverzekering verplicht
Je bent vanzelfsprekend niet verplicht deze via ons af te sluiten.
FLY and BiKE werkt samen met Allianz Global Assistance.
Een annulatieverzekering alleen komt op 6,5 % van de reissom.
Een volledige reis- en persoonsbijstand komt op € 7,7 per persoon per dag.
Contacteer ons vrijblijvend voor onze interessante jaarpolissen.
De voorwaarden van de verschillende polissen ontvang je samen met het reiscontract maar kunnen indien gewenst vooraf aangevraagd worden.
GARANTIEFONDS REIZEN
FLY and BiKE is via Nordic lid van het VVR en het Garantiefonds Reizen.
Bij financieel onvermogen van de reisorganisator met wie je een reiscontract afsloot, kan je een beroep doen op het Garantiefonds Reizen.
Dit kan je doen door je te wenden tot uw reisorganisator of reisbemiddelaar of door rechtstreeks contact op te nemen op het adres: Metrologielaan 8, 1130 Brussel.
Indien je een reis boekt via FLY and BiKE gebeurt dit onder de Belgische wetgeving en onder de bescherming van de reisvoorwaarden van de Geschillencommissie Reizen.