Oman sportief
-
10 tot 14 reizigers
-
13 dagen
-
8 fietsdagen
-
454 km
Oman sportief
Geïnteresseerd in deze reis? Laat even je gegevens en voorkeuren achter en wij sturen je extra informatie via mail.
-
- Fiets door wadi’s via adembenemende kloven en rotsformaties in alle tinten grijs en bruin langs klaterende watervallen
- Echte bergetappes door een zéér desolaat gebied
- Kamperen in luxe tenten onder de sterrenhemel van Wahiba Sands woestijn
- Bezoek aan de geitenmarkt van Nizwa en de oude dorpen Bahla, Al Hamra én Misfat al Abriyeen
- Koninginnenrit naar Jebel Shams in het Hadjargebergte
- Off road fietsen langs pistes ver afgelegen van de bewoonde wereld met verblijf in kleine lokale paradijsjes
-
Prijs per persoon op basis van een gedeelde / dubbele kamer
Vertrekdatum Terugdatum Prijs per persoon 30.11.2024 12.12.2024 €4080 Prijs éénpersoonskamer: 615 euro
-
internationale vluchten, taksen bij vertrek, transfers van en naar de luchthaven, 11 overnachtingen in kamer (eventueel één nacht met gedeeld sanitair) met ontbijt, 10 middag- en 10 avondmalen, Nederlandstalige begeleiding, goede huurfiets met technische assistentie, volgwagen met airco, 4X4 begeleiding bij off- road, alle uitstappen en inkomgelden volgens programma, snacks en water tijdens het fietsen, vertrekvergadering, hoteltaksen en garantiefonds.
Programma
-
Dag 1
-
0 km
We nemen een lijnvlucht van Brussel naar Muscat. Bij aankomst worden we afgehaald aan de luchthaven en rijden naar een comfortabel hotel in de stad.
Crown Plaza Ocec -
-
Dag 2
-
0 km
Vanochtend starten we onze ontdekkingsreis net buiten het stadscentrum met een bezoek aan de Sultan Qaboos-moskee, een prachtig staaltje van islamitische architectuur met imposante koepels, minaretten en weelderige tuinen. Na een uitgebreid bezoek rijden we naar het fietsatelier, waar we samen met de reisleider de fietsen testen en eventuele aanpassingen doen waar nodig. Tijdens het middagmaal overlopen we de reis en in de late namiddag rijden we naar de Muttrah Souq, de oudste markt van Muscat waar smalle steegjes langs kleurrijke kraampjes ons leiden naar een rijke mix van traditionele ambachten en geurige specerijen. We wandelen nog even langs de boulevard en sluiten de eerste dag af met een lekker welkomstmaal in één van de gekende restaurants van Muscat.
Crown Plaza Ocec (B.L.D) -
-
Dag 3
-
62 km (60 % onverhard)
-
650 m
-
680 m
Na een lekker ontbijt nemen we de volgwagen uit de drukte van de stad, een transfer van een uur en half. Ter hoogte van een rustige wadi (soort vallei) start het fietsavontuur. We fietsen over een goede, vlakke grindweg door een magisch landschap tussen grote rotsen en indrukwekkende kliffen. Eénmaal uit de wadi fietsen we gedurende een 10 km over een rustige, brede asfaltbaan richting de bergen. We klimmen gestaag naar een afslag in een aangrenzende wadi, waar de weg terug onverhard wordt. Ook in deze wadi is het prachtig om te fietsen tussen de hoge rotsen. Beetje afhankelijk van de weersomstandigheden de weken voordien, kan het zijn dat we af en toe door riviertjes fietsen, met natte schoenen als gevolg. Er volgt een steile klim uit de kloof, waar we even aansluiten op een kronkelende asfaltbaan. De laatste kilometers van de dag zijn off-road door een uitgestrekt zandlandschap dat overgaat in een ruw berglandschap tot aan het hotel. Het kleine paradijs is fantastisch gelegen aan een kristalheldere waterpoel, een perfecte plek om je te verfrissen na deze eerste fietsdag.
Wadi Al Arbeieen Resort (B.L.D) -
-
Dag 4
-
52 km (30 % onverhard)
-
360 m
-
460 m
De ochtend start met een heerlijk ontbijt buiten op het terras. We laten de oase van rust achter ons en fietsen gedurende 12 km door de Wadi Al Arbeieen, omgeven door een pittoresk landschap van kloven, omliggende bergen, kabbelende riviertjes en weelderige vegetatie. Hoewel het traject overwegend vlak is, zijn er af en toe korte, pittige niveauverschillen bij het doorkruisen van de riviertjes en kan de ondergrond afhankelijk van de weersomstandigheden in de weken voorafgaand wat zwaarder zijn maar deze korte stukjes zijn perfect te overbruggen met de fiets aan de hand. Eénmaal uit de wadi fietsen we verder over een brede, vlakke geasfalteerde strandweg, met prachtig zicht op de Golf van Oman tot aan ons hotelletje in de kustplaats Tiwi.
Tiwi Sunrise (B.L.D) -
-
Dag 5
-
49 km (100 % onverhard)
-
1000 m
-
1590 m
Vandaag wacht ons een sportieve maar prachtige tocht volledig offroad. We starten met een korte maar adembenemende transfer per 4WD langs haarspelbochten recht omhoog de bergen in. Aangekomen op het bergplateau start de fietsdag. Het eerste stuk gaat zacht op en neer met prachtige uitzichten langs beide kanten van de vlakte over de schitterende zee. Het landschap is dor en brut, het voelt erg desolaat aan met de roofvogels die op ons neerkijken vanop de wiebelende elektriciteitsdraden die de dorpjes verbinden. Af en toe passeren we schuchtere vrouwelijke herders met hun schapen, in tegenstelling tot in de steden vaak heel kleurrijk gekleed. Er volgen een aantal steile beklimmingen en afdalingen op weg naar het dorpje Karan. Het laatste stuk van de fietstocht vandaag daalt zachtjes maar gaat over losse grind waardoor je regelmatig moet bijtrappen. Ter hoogte van een asfaltbaan laden we de fietsen op de volgwagen en rijden in een uur en half naar de Wahiba Sands, een indrukwekkende woestijn die zich uitstrekt over een oppervlakte van 12.500 vierkante kilometer en ook wel bekend staat als Al Sharqiya Sands. We overnachten in een afgelegen tentenkamp, in comfortabele tenten met bedden én eigen sanitair gelegen tussen de majestueuze duinen. Bij valavond wandelen we naar de top van één van de duinen om te genieten van de zonsondergang over het woestijnlandschap. We sluiten de dag af bij het kampvuur onder een schitterende sterrenhemel.
Woestijnkamp (B.L.D) -
-
Dag 6
-
0 km
Na een rustige ochtend in de woestijn stappen we in de wagen richting Manah (een rit van tweeënhalf uur). Hier verkennen we uitgebreid het nieuwe Oman Across Ages Museum, een intrigerende reis door de geschiedenis en cultuur van Oman, waar bezoekers worden ondergedompeld in verschillende tijdperken en facetten van het land. In de namiddag rijden we in een half uurtje naar Nizwa, het oude centrum van Oman. Na het inchecken plannen we een bezoek aan het 17de -eeuwse fort en voorzien we voldoende tijd om te dwalen door de traditionele soek. Dit doolhof van steegjes biedt een scala aan snuisterijen, waaronder dolken, houten kisten, koperen potten, zilverwerk, evenals een verscheidenheid aan kruiden, vlees en groenten. We sluiten de avond af met een gezellig avondmaal in een klein lokaal restaurant op wandelafstand van het hotel.
Nizwa Heritage Inn (B.L.D) -
-
Dag 7
-
57 km (20 % onverhard)
-
600 m
-
160 m
Op vrijdagochtend vindt in Nizwa de wekelijkse geitenmarkt plaatst. Een spektakel waar je je even terug waant in oude tijden. Een must-see, al moeten we er vroeg voor op. Na dit fascinerende schouwspel keren we terug naar het hotel, waar een heerlijk ontbijt op ons wacht alvorens we aan de fietsdag beginnen. Het eerste deel van onze route leidt ons via smalle wegen door de stad, waar we langs prachtige tuinen met torenhoge dadelpalmen fietsen die verrassend goed gedijen dankzij het water uit de omliggende bergen.
We verlaten de stad over een stukje grote weg en fietsen dan verder langs een goed grindpad, hoofdzakelijk vlak met slechts af en toe wat op en neer bij het doorkruisen van een uitgedroogde rivierbedding. Net vóór de ruïnes van Tanuf wordt de ondergrond wat slechter en moeten we even een stukje te voet door een brede wadi. Het laatste stuk volgen we de licht glooiende oude weg van Nizwa naar Al Hamra. Voor we het dorpje binnen rijden, maken we nog een korte omweg naar een mooi uitkijkpunt en via kleine schilderachtige paadjes door een dadel- en mangoplantage bereiken we Al Hamra.
We sluiten de dag af met een beklimming (sommige stukjes pittig) van een 7 km over een slingerende asfaltweg naar Misfat al Abriyeen een schilderachtig dorp, omgeven door fraai aangelegde landbouwterrassen, waar tussen de traditionele lemen huizen met daken van palmbladeren de falaj, of irrigatiekanaaltjes lopen.
Hotel Bait Baityn (B.L.D) -
-
Dag 8
-
48 km
-
1590 m
-
590 m
We beginnen de dag vroeg want er wacht ons een zware, maar prachtige bergetappe door het Hadjargebergte, meer bepaald naar Jebel Shams, de hoogste berg van Oman, die ook wel de Grand Canyon van het Midden-Oosten wordt genoemd. De rit begint met het afdalen naar El Hamra, gevolgd door een 15 km vals plat, licht stijgend over een goede asfaltbaan. Dit eerste deel was het opwarmertje voor de echte koninginnenrit van 22 km over een goed geasfalteerde weg recht het gebergte in. Enkel op het einde wacht ons een 7 km offroad weg maar de moeilijkheidsgraad vandaag zit vooral in het lange klimmen met stijgingspercentages tot 20 % . Bij het bereiken van het uitkijkpunt worden we beloond met een verbluffend panoramisch uitzicht op de bergachtige omgeving met diepe kloven. Zij die nog voldoende energie hebben kunnen nog even een ommetje maken naar het beginpunt van de welgekende Balcony Hike waar je onder het genot van een drankje verder kan genieten van het adembenemende uitzicht.
Jebel Sharm Resort (B.L.D) -
-
Dag 9
-
63 km (55 % onverhard)
-
770 m
-
2040 m
What goes up must come down. We vertrekken vanaf Jebel Shams en dalen af via een mix van grindwegen en asfalt richting Al Hamra. In het begin verloopt de afdaling geleidelijk, maar naarmate we verder gaan, wachten ons 7 steile kilometers dalen naar een uitkijkpunt op de Wadi Damm kloof. Daarna volgt een klim richting Sint, waar we genieten van een prachtig zicht op de indrukwekkende Jebel Mischt, een enorme kalkstenen berg die de bakermat is van avontuurlijk toerisme in Oman. Een kort stukje op een goede gravelweg brengt ons weer op de asfaltweg naar Al Hamra, waar we inchecken in een gezellig hotelletje met vanop het dakterras een panoramisch zicht over het oude dorp.
Mountain View (B.L.D) -
-
Dag 10
-
48 km (100 % onverhard)
-
830 m
-
690 m
Na het ontbijt nemen we gedurende een uurtje de volgwagen naar de start van onze fietstocht. Vandaag is het wat meer technisch fietsen over een ondergrond met hier en daar grotere keien. We beginnen met een mooie afdaling van een 14 km nog door een decor met diepe kloven, hier en daar wat begroeiing aan een waterpoel, adembenemende vergezichten, in een zéér bijzonder berglandschap. Onderweg stoppen we even in het bergdorpje Bilad Sait. Nadien is het op en neer, langs een kronkelende weg verder door het ruige berggebied. Hier en daar zijn er stukjes erg pittig klimmen en dalen, maar deze stukjes zijn kort en indien te uitdagend, makkelijk te overbruggen met de fiets aan de hand. We passeren Wadi Bani Awf en fietsen verder door riviertjes, langs watervallen door een berglandschap in alle tinten bruin en grijs. Onze eindebestemming vandaag is een kleinschalig hotelletje inclusief zwembad en verwarmd bubbelbad, een oase van rust, hoog in de bergen. Vanwege het beperkte aantal kamers kan het zijn dat we uitzonderlijk de kamer delen of voor de liefhebbers een tentje plaatsen in de tuin. De dag wordt afgesloten met een sfeervolle barbecue onder een heldere sterrenhemel.
Tilal Al-Qattara (B.L.D) -
-
Dag 11
-
75 km (50 % onverhard)
-
610 m
-
1190 m
De laatste tocht van ons fietsavontuur is de langste rit maar zal vanwege de eerder kleinere niveauverschillen vlot overbrugd worden.
Afwisselend over grindwegen en goede rustige asfaltbanen verlaten we finaal de bergen. Enkel het begin van het traject is de ondergrond wat meer oneffen en is het fietsen een beetje sportiever. Deze stukjes zijn echter kort en kunnen perfect met de fiets aan de hand overbrugd worden. Het einde van het fietsavontuur is een mooie tocht naast de rivier door een wadi langs palmbomen en prachtige dorpjes met erg mooie huizen. We eindigen nabij Rustaq waar de volgwagen ons opwacht voor een transfer naar Muscat waar we kunnen nagenieten aan het zwembad van het mooie hotel. We sluiten de avond af in een gezellig restaurant, op wandelafstand van het hotel.
Hotel Inter Continental Muscat (B.L.D) -
-
Dag 12 en 13
-
0
De laatste dag staat er niets op het programma en kan je een laatste maal genieten van het zonnetje en de mooie strandomgeving. In de vroege avond rijden we dan naar de luchthaven voor onze terugvlucht naar Brussel, waar we op dag 13 zullen aankomen.
(B) -
Praktisch
AARD VAN DE REIS EN MOEILIJKHEIDSGRAAD
Het landschap van Oman kenmerkt zich door steile bergen diepe kloven en adembenemende valleien.
Er zijn zo goed als geen vlakke trajecten tijdens deze reis. De totale fietsafstand is vrij groot en af en toe zijn er langere beklimmingen, maar zo goed als steeds is er de assistentie van een volgwagen
Ongeveer de helft van de route gaat over overharde grindwegen met regelmatig ruwere ondergrond, afhankelijk van de weersomstandigheden vooraf. Ervaring met offroad rijden is aangewezen.
Wil je een minder sportief programma mét 2 wandelingen inclusief, adviseren we ons Oman standaard programma. Meer info
ACCOMMODATIES
Je verblijft 10 nachten in hotels en 1 nacht in een volledig uitgerust tentenkamp.
Bij alle accommodaties vinden wij minimaal een persoonlijke badkamer, een goede locatie en een lekkere traditionele keuken belangrijk, evenals hygiëne, een aangename sfeer, veiligheid en bovenal een juiste prijs/kwaliteit verhouding.
In de reisbeschrijving die je vindt op de website, staan de gebruikte hotels vermeld.
Zijn bepaalde hotels volzet, dan wordt een gelijkwaardig of beter hotel voorzien.
Het hotelletje Tilal Al-Qattara heeft slechts een beperkt aantal kamers. De kans bestaat dat je de kamer moet delen maar zowel de kwaliteit, de unieke ligging en de bijzonder sfeer doen ons keizen voor dit paradijs.
In Wahiba Sands overnachten we één nacht in tenten. Deze tenten zijn groot en uitgerust met vaste bedden en voorzien van elektriciteit én eigen sanitair.
BEGELEIDING
De reis wordt begeleid door een Nederlandstalige fietsgids, geassisteerd door lokale Engelstalige begeleiding.
De Nederlandstalige fietsgids woont in Oman. Hij kent de kleine, verkeersarme wegen, spreekt de lokale taal en draagt bij tot uw comfort. HIj is hét contactmiddel met de plaatselijke bevolking.
Samen met zijn collega’s zorgt hij ook voor het dagelijkse onderhoud en de technische ondersteuning van de fietsen.
Hij staat ook in voor het goede verloop van de reis en regelt al de praktische zaken ter plaatse. Hij zorgt voor een fijne groepsdynamiek in samenwerking met de plaatselijke medewerkers.
Standaard rijden er twee 4WD volgwagens mee. Een technische volgwagen en een ondersteunende volwagen met AC, voorzien voor de fietsers die even willen meerijden. De transfers worden gedaan met een busje.
ETEN EN DRINKEN
De groepsreis is gebaseerd op basis van kamer met ontbijt, 10 middag- en 10 avondmalen.
De drank tijdens het avondmaal is niet inbegrepen.
Oman kent een gevarieerde keuken met invloeden uit het Midden-Oosten, Azië en Afrika.
Als ontbijt serveert men regelmatig een eenvoudig buffet bestaande uit witte toast, confituur, omelet, yoghurt en wat fruit, aangevuld met wat lokale gerechten waaronder hummus en falafel.
Het middagmaal is vaak een éénvoudige picknick onderweg samengesteld door de reisleider.
Voor het avondmaal laten we je graag kennismaken met de Omaanse keuken. Dit kan zowel in het hotel als in een lokaal restaurant.
Wat typische Omaanse gerechten:
Rijstgerechten: rijst vormt de basis van veel Omaanse maaltijden. Een bekend gerecht is ‘Mandi’, een rijstschotel met vlees (vaak lam), op smaak gebracht met kruiden en soms rozijnen.
Visgerechten: door de ligging aan de zee is vis een belangrijk onderdeel van de Omaanse keuken. ‘Shuwa’ is een traditioneel gerecht waarbij vis of vlees wordt gemarineerd en langzaam gekookt in een ondergrondse kuil.
Kebabs: gegrilde vleesgerechten, zoals ‘Shawarma’ (geroosterd vlees geserveerd in een broodje) en ‘Kebab’ zijn populair.
Flatbreads:brood, vooral plat brood genaamd ‘Rukhal‘, wordt vaak geserveerd bij maaltijden.
Dadels en koffie: dadels zijn een traditioneel Omaans tussendoortje en worden vaak geserveerd met sterke zwarte koffie.
Harees: een hartige pap gemaakt van tarwe, vlees (vaak kip) en kruiden.
Halwa: Een zoete lekkernij gemaakt van suiker, noten, en zetmeel.
Koffie wordt geserveerd in kleine kopjes, zonder suiker of melk, maar vaak gekruid met kardamom of kruidnagel. Thee wordt ook vaak met gember gedronken of op Indiase wijze met veel melk. Alcoholische drank wordt alleen geserveerd in de duurdere hotels en restaurants en is duur. Het drinken van alcoholische dranken in het openbaar is niet toegestaan.
Heb je echter speciale dieetvoorschriften (ook voor op de eventuele vluchten!), gelieve ons dit vooraf te laten weten. In de mate van het mogelijke kunnen we de maaltijden aanpassen.
GELDZAKEN FOOIEN EN BUDGET
De munteenheid in Oman is de Omaanse Rial (OMR) .
In Oman kan je zowel cash geld wisselen als geld afhalen met je bankkaart.
Dit kan al bij aankomst op de luchthaven van Muscat.
Betalen per creditcard kan, maar hoofdzakelijk beperkt tot grote restaurants en/of hotels. Om veiligheidsredenen hebben Belgische banken de bankpassen met Cirrus/Maestro-logo standaard ingesteld op gebruik binnen Europa. Indien je geld wilt afhalen in Oman dien je deze instelling tijdelijk online te wijzigen naar ‘Wereld’.
Wij adviseren steeds wat contant geld mee te nemen op vakantie, voor het geval de bankautomaten niet werken.
Een fooi is een erg persoonlijke zaak en er bestaan even veel meningen over als er reizigers zijn.
Belangrijk om weten is echter wel, dat onze medewerkers ter plekke een correct loon verdienen en dat een fooi echt wel een extra is.
Als je tevreden was over de geboden service is een extra voor die mensen echter meer dan welkom.
Internationaal adviseert men een 4-5 dollar per persoon / per dag voor de fietsbegeleider en 2-3 dollar per persoon / per dag voor de chauffeurs.
Voorzie een beperkt budget voor dranken en enkele resterende maaltijden (enkel op dag 12 zijn er naast het ontbijt geen maaltijden inbegrepen).
Afdingen in Oman is niet heel gebruikelijk. In winkels staan prijzen vast, wij raden je daarom niet aan af te dingen op plekken waar je dat in België ook niet zou doen. Op toeristisch plekken en in sommige gevallen op de markt kan wel worden afgedongen. Wij raden je echter aan niet zelf te beginnen met af te dingen, maar weg te lopen als de prijs te hoog is. Mogelijk biedt de verkoper je dan een lagere prijs aan.
GEZONDHEID
FLY and BiKE heeft geen medische bevoegdheid.
Voor medisch advies verwijzen we dan ook naar je huisarts of naar het Tropisch Instituut (tel. 03 247 64 02 of www.itg.be).
Meer specifiek verwijzen we graag naar de website Wanda.be, een website van het ITG volledig gericht op reisgeneeskunde.
De medische voorzieningen zijn heel goed in de hoofdstad, maar beperkt in de rest van het land. Zorg in elk geval voor een middel tegen darmstoornissen, een zoutoplossing tegen uitdroging en een pijnstillend middel.
Onze reisleiders hebben een goede EHBO opleiding gehad maar mogen behalve het bieden van eerste hulp, geen klassiek medische handelingen doen. Zij mogen bv nooit medicatie toedienen of adviseren.
Een goede reisverzekering is verplicht.
Wij werken samen met Allianz Global Assistance. Meer info zie onderaan.
GROEPSGROOTTE EN SAMENSTELLING
Onze Nederlandstalig begeleide groepen bestaan hoofdzakelijk uit Belgen.
Voor deze reis gaan we van 10 tot 14 reizigers. De reis kan doorgaan vanaf 8 personen maar dan is er een kleine toeslag per persoon. We bekijken dit reis per reis.
We beperken bewust het aantal deelnemers om de impact op de omgeving zo klein mogelijk te houden.
HUURFIETSEN
In Oman beschikken we over goede huurfietsen. Het zijn fietsen van het type mountainbike, met voorvering en 21-27 versnellingen. De fietsen zijn onder voorbehoud van het merk Cannondale.
Onze begeleiders werken tevens als fietshersteller. Zij doen tijdens de reis het onderhoud van de fietsen en zullen steeds klaar staan de eventuele technische mankementen op te lossen.
KINDEREN
Op onze groepsreizen naar Oman is de minimumleeftijd 18 jaar.
KLIMAAT
Het klimaat van Oman wordt gekenmerkt door hete zomers en milde winters.
De zomers, van april tot oktober, brengen hoge temperaturen met zich mee, vaak boven de 40 graden Celsius, vooral in de woestijngebieden. De kustregio’s ervaren hoge luchtvochtigheid, vooral tijdens de zomermaanden.
De winters, van november tot maart, zijn over het algemeen aangenaam met gemiddelde temperaturen rond de 25 graden Celsius. Neerslag is beperkt, met regenval voornamelijk tijdens de overgang van de seizoenen en tijdens de wintermaanden.
REISDOCUMENTEN
Voor Oman heb je een geldig internationaal reispas nodig, minimum 6 maanden geldig na terugkeer in België/Nederland.
Voor een toeristisch verblijf van maximaal 14 dagen heb je geen visum nodig.
SINGLES
Bij deze Nederlandstalige groepsreis is er géén toeslag voor reizigers alleen.
Wie alleen reist, deelt een kamer met één of twee alleenreizende reisgenoten van hetzelfde geslacht.
Indien er geen kamergenoot wordt gevonden rekenen we automatisch de toeslag aan op de factuur (dit is een reisvoorwaarde en dus geen reden om een reis te annuleren). Wil je verzekerd zijn van een éénpersoonskamer, kan dit aangevraagd worden mits betaling van de éénpersoonstoeslag.
VEILIGHEID
Veiligheid is bij FLY and BiKE de eerste vereiste om een reis door een bepaald land te laten doorgaan. Onze reizigers reizen voor hun plezier en dan mogen er omtrent de veiligheid geen zorgen zijn.
Over het algemeen geldt dat Oman een bijzonder veilig land is en kent nauwelijks criminaliteit.
Wij hebben op al onze bestemmingen zéér goede lokale contacten en zullen bij de minste twijfel programma’s aanpassen of de reis in zijn geheel annuleren.
Het dragen van een fietshelm is verplicht en absoluut aangewezen.
De fietsbegeleider heeft een opleiding EHBO gehad, maar het spreekt voor zich dat voorzichtigheid op de fiets is aangewezen.
Ook een goede reisverzekering is verplicht. FLY and BiKE werkt samen met Allianz Global Assistance (zie verder).
VERLENGINGEN
Deze reis kan perfect verlengd worden bv. aan het strand van Muscat.
Contacteer ons gerust voor de verschillende mogelijkheden.
VERTREKVERGADERING
Een paar weken vóór vertrek organiseren we voor de Nederlandstalige groepen een vertrekvergadering waar je de laatste informatie ontvangt en kan kennismaken met je medereizigers.
VERVOER EN VLUCHTEN
In Oman reizen we met een combinatie van busjes voor de transfers en twee 4WD volgwagens.
In de bergen is het niet mogelijk met de busjes te rijden en voorzien we een veilige 4WD volgwagen achter de fietsers waar er plek is voor de vermoeide reizigers (maximaal 6). Een extra 4WD zou de reis duurder en meer belastend maken en dit lijkt ons niet verantwoord. De trajecten door de bergen zijn eerder kort en in geval van nood kunnen we steeds de hulp inroepen van een extra 4WD.
november 2024
Vluchten met Etihad zijn inbegrepen in de prijs.
Onder voorbehoud van wijzigingen
30 november: vlucht Brussel naar Abu Dhabi, vertrek om 09h55 aankomst om 19h15
30 november: vlucht Abu Dhabi naar Muscat, vertrek om 21h20, aankomst om 22h30
11 december: vlucht Muscat naar Abu Dhabi, vertrek om 23h25, aankomt om 00h30
12 december: Abu Dhabi naar Brussel, vertrek om 02h25, aankomt om 06h35
VERZEKERING
Voor avontuurlijke reizen is een goede reisverzekering verplicht
Je bent vanzelfsprekend niet verplicht deze via ons af te sluiten.
FLY and BiKE werkt samen met Allianz Global Assistance.
Een annulatieverzekering alleen komt op 6,5 % van de reissom.
Een volledige reis- en persoonsbijstand komt op € 7,7 per persoon per dag.
Contacteer ons vrijblijvend voor onze interessante jaarpolissen.
De voorwaarden van de verschillende polissen ontvang je samen met het reiscontract maar kunnen indien gewenst vooraf aangevraagd worden.
GARANTIEFONDS REIZEN
FLY and BiKE is via Nordic lid van het VVR en het Garantiefonds Reizen.
Bij financieel onvermogen van de reisorganisator met wie je een reiscontract afsloot, kan je een beroep doen op het Garantiefonds Reizen.
Dit kan je doen door je te wenden tot uw reisorganisator of reisbemiddelaar of door rechtstreeks contact op te nemen op het adres: Metrologielaan 8, 1130 Brussel.
Indien je een reis boekt via FLY and BiKE gebeurt dit onder de Belgische wetgeving en onder de bescherming van de reisvoorwaarden van de Geschillencommissie Reizen.