Thailand

11 dagen
Bangkok naar Khao Lak

Houdt u van zon, zee en strand maar reist u ook graag actief, dan is deze reis de geknipte formule voor u. De nadruk van deze reis ligt op de geschiedenis en de cultuur van Thailand, het prachtige landschap maar toch bovenal de adembenemende kustlijn. Fietsen is een schitterende manier om een strandvakantie actief te beleven! Tijdens deze reis verkent u stranden onbereikbaar per toeristisch vervoer. U voelt zich regelmatig als Robinson op een onbewoond eiland.

Dag 1

Ter info: gezien het vroege uur van vertrek is het aangewezen één dag vroeger toe te komen te Bangkok. Aarzel niet ons te contacteren voor de prijs van een extra overnachting.
Nadat u uw medereizigers en begeleiders heeft ontmoet in een hotel te Bangkok, rijdt u per volgwagen naar de drijvende markt van Damnoen Saduak. Na een uitgebreid bezoek aan de levendige markt, stappen we over op een ‘long tail boot’ (een typisch lange smalle boot) en varen door een wirwar van kleine kanaaltjes. De omgeving is prachtig groen. We varen door verschillende kleine dorpjes langs het water verbonden door uitgestrekte kokosplantages. Ondertussen maken we kennis met het leven langs de oevers, waar we vrouwen de was zien doen, kindjes die spelen rond en in het water en passeren verschillende vissers in kleine bootjes. Na ongeveer een uurtje varen, wisselen we de boot voor de fietsen en rijden op een smalle weg verder door het prachtige decor van kokospalmen, Aloë Vera planten en fruitgaarden van bananen, lychees en pomelo’s. Onderweg bezoeken we een aantal interessante tempels, zoals de kleine Wat Bang Kung, helemaal opgenomen in de wortels van een enorme banyanboom, en de uitzonderlijk gesneden panelen van de tempel Wat Bang Kae Noi.
We overnachten op het kanaal in een erg sfeerrijk kleinschalig hotel.

Chaba Baancham Resort (L.D)

icoBike
35 km fietsen (+ 140 m / - 141 m)

Dag 2

Bij zonsopgang zijn we getuige van de voedselbedeling aan de Boeddhistische monniken uit een naburig klooster, die toekomen in kleine bootjes. Een prachtig schouwspel van kleuren! Na deze mooie ervaring genieten we van een heerlijk ontbijt op het terras, voor we de volgwagen nemen naar het nationale park van Kaeng Krachan, een transfer van een uur en half. Het park bestaat hoofdzakelijk uit tropisch regenwoud en we vinden er een uitgebreide fauna en flora. Bij aankomst laden we de fietsen af aan het bezoekerscentrum en starten een prachtige fietstocht aan het 45 km² grote waterreservoir. We fietsen, met hier en daar een kleine helling, hoofdzakelijk vlak op een verharde weg door het park. Eerst rijden we nog langs de oevers van het meer om vervolgens via de impressionante dam, op een landweg meer in het bos te gaan rijden. Regelmatig stoppen we om te genieten van de prachtige omgeving en te luisteren naar de geluiden uit het woud. We eindigen deze onvergetelijke fietsdag aan een luxueus resort met zwembad gelegen aan de rivier. De liefhebbers kunnen hier genieten van een relaxerende massage (exclusief).

Boathouse Paradise (B.L.D)

icoBike
25 km fietsen (+ 434 m / - 397 m)

Dag 3

Na een lekker ontbijt vertrekken we per fiets aan het hotel. We rijden over een rustige weg langs mangofruitgaarden, suikerrietplantages en palmvelden. Vervolgens steken we de Petchvarin rivier over en fietsen gedurende 23 km naar een waterreservoir waar de volgwagen ons opwacht. Hij brengt ons naar een kleine tempel met grot. Na een interessante stop fietsen we 10 km verder naar een wijngaard in Hua Hin, waar we ook stoppen voor het middagmaal. Terwijl we genieten van de lunch, met zicht op de uitgestrekte wijnvelden, heeft u de kans kennis te maken met de minder gekende Thaise wijnen (exclusief). In de namiddag fietsen we over een combinatie van asfalt en verharde wegen naar de fraaie Wat Huay Mongkol tempel, opgedragen aan de monnik Luang Phor Thuad. Het is de grootste zwarte Buddha in Thailand. Nadien volgt een korte transfer van een half uurtje, naar Hua Hin. Na het avondmaal wandelen we nog even over de nachtmarkt.
Putharacsa Hotel (B.L.D)

icoBike
50 km fietsen (+ 395 m / - 382 m)

Dag 4

We starten de dag met een korte transfer per volgwagen uit de drukte van Hua Hin. Net buiten de stad, aan een kleurrijke tempel, stappen we op de fiets voor een fietstraject hoofdzakelijk op een schaduwrijke weg langs de kust. We rijden door schilderachtige vissersdorpjes, passeren kleine schooltjes en fietsen langs uitgestrekte kokosplantages. In Praknam Pram stoppen we even aan een vismarkt, waar de inktvis in lange rijen ligt te drogen in de zon. Vervolgens gaat het verder langs de kust naar de in de zee uitstekende rots van Khao Kalok. We fietsen verder zuidwaarts en komen toe aan het nationale park van Sam Roi Yot. We rijden nog even door tot de Phraya Nakhon grot. Deze adembenemende tempelgrot bestaat uit twee ontzagwekkende spelonken, waar zelfs bomen in groeien. Na een lekkere lunch aan de voet van de grot kunnen de liefhebbers de grot verkennen. Via een steile, maar goede trap komt u aan de ingang van de grot. Na deze uitgebreide stop nemen we de volgwagen naar ons volgende strandverblijf te Ban Krut.
Baan Krut Arcadia (B.L.D)

icoBike
50 km fietsen (+ 223 m / - 216 m)

Dag 5

Na een mooie fietstocht langs de kust, nemen we een speedboot naar het kleine eiland Koh Talu. In de namiddag heeft u de mogelijkheid te snorkelen, te kajakken, te wandelen of gewoon te genieten van het paradijselijke strand. We overnachten in een mooi resort aan het strand.
Koh Talu Island Resort (B.L.D)

icoBike
20 km fietsen (+ 92 m / - 95 m)

Dag 6

’s Ochtends heeft u nog voldoende tijd te genieten van het mooie strand voor we de boot nemen terug naar het vaste land waar de fietsen wachten. Er volgt een heerlijke fietsdag langs de mooie kustlijn omzoomd met statige palmbomen. Aan de ene zijde de helderblauwe zee, aan de andere zijde, zo ver we kunnen zien, heuvels begroeid met groene planten en bomen in alle schakeringen. Na ongeveer 30 km te hebben gefietst nemen we de volgwagen naar het volgende resort aan de kust.
Nana Beach Resort (B.L.D)

icoBike
30 km fietsen (+ 143 m / - 139 m)

Dag 7

Ook vandaag fietsen we verder langs de kustlijn. In tegenstelling tot gisteren, wordt het terrein licht heuvelachtig. Steeds heeft u echter de assistentie van de volgwagen om in geval van vermoeidheid even in te stappen. Na 40 km rijden, brengt de volgwagen ons naar een koffie plantage. We bekijken het hele proces van het maken van de koffiebonen en eindigen met een lekker tasje van de beste Arabica koffie uit de streek. Vervolgens gaat het naar een plantage van Long Gong en Langsat vruchten. Dit zijn vaal- tot bruin gele vruchten, eerder zoetzuur van smaak, maar zéér voedzaam. Vervolgens gaat het naar de waterval van Poonyaban, waar u de kans heeft even te zwemmen. In de loop van de namiddag nemen we de volgwagen naar de havenstad Ranong, gelegen bij de grens van Myanmar. We logeren in een rustig resort, beetje afgelegen op een heuvel.
 Numsai Khaosuay Resort (B.L.D)

icoBike
40 km fietsen (+ 224 m / - 178 m)

Dag 8

Vanop het terras, met zicht op zee, genieten we van een heerlijk uitgebreid ontbijt.
Nadien stappen we op de fiets en rijden landinwaarts naar een lokale warmwaterbron. Er zijn drie baden gevuld met bronwater. De watertemperatuur blijft constant op ongeveer 65° C. Zodra we onze spieren hebben ontspant nemen we de volgwagen naar een authentiek Thais dorp waar Moslims, Boeddhisten én Moken (zee nomaden) vredig samen leven. Na te hebben kennisgemaakt met de verschillende gebruiken en gewoontes in het dorp, maken we kennis met ons gastgezin. Zij leren ons hoe een echte Thaïse maaltijd wordt klaargemaakt en na deze heerlijke, zelf bereide lunch nemen we volgwagen naar ons volgende resort.
Kuraburi Greenview Resort (B.L.D)

icoBike
20 km fietsen (+ 317 m / - 267 m)

Dag 9

Deze ochtend worden we gewekt door de geluiden uit de omringende jungle. Na een lekker ontbijt nemen we de volgwagen naar de stad Takuapa, in de 17de eeuw een bloeiende haven, gekend door de Indiërs en de Arabieren. Het metaal tin was het belangrijkste exportmiddel dat zorgde voor de welvaart in de stad. Kenmerkend in de stad zijn de verschillende koopmanshuizen gebouwd in Chinees-Portugese stijl. We fietsen rustig door de stad en gaan vervolgens naar het strand bij Ban Nam Khem waar we een bezoek brengen aan het Tsunami-gedenkteken. Na even te hebben stil gestaan bij de vreselijke tragedie van 2004 nemen we de volgwagen naar onze overnachtingsplaats. In de vroege namiddag komen we toe aan het mooie resort waar u kan genieten van het strand en zwembad. ’s Avonds genieten we van een lekker avondmaal op het strand.
Thai Life Resort (B.L.D)

icoBike
25 km fietsen (+ 133 m / - 133 m)

Dag 10

We fietsen van aan het resort en gaan het binnenland in om een rustige landweg te nemen door kleine dorpjes en schaduwrijke rubberplantages. We fietsen over rivieren naar de kleine waterval van Sai Rung. Hier heeft u de kans zich te verfrissen voor we genieten van het middagmaal. In de namiddag volgt een korte fietstocht naar Khao Lak waar we ons installeren in bungalows aan het strand. ’s Avonds plannen we een lekker afscheidsmaal.

Apsara Beachfront Resort & Villa (B.L.D)

icoBike
40 km fietsen (+ 313 m / - 309 m)

Dag 11

Na het ontbijt eindigt de reis.
Contacteer ons gerust voor een verlenging aan het strand.
(B)

B = ontbijt

L = middagmaal

D = avondmaal

Hotels steeds onder voorbehoud van beschikbaarheid.