Een korte reis in het Noorden van Thailand.

Het terrein is golvend echter zonder grote beklimmingen. Hier en daar stukken onverhard, maar er is geen technische mountainbike ervaring vereist.

Internationale groepsreis - 4 dagen

Dag 1:
De dag begint met een transfer van ca. 50 km naar de watervallen van Bua Thong, waar het fietsavontuur start. We fietsen op een olifantenspoor door het bos naar het mooie hotel te Chiang Dao. Er restons nog voldoende tijd om te genieten van de tuin en het prachtige zwembad.
 40 km fietsen

Dag 2:
Deze ochtend bezoeken we de beroemde grotten van Chiang Dao. In dit kilometers lange gangenstelsel bevindt zich naast de verschillende religieuze relikwieën onder meer de Chiang Dao-tempel met een imponerend Birmees marmeren Boeddhabeeld.Na een uitgebreid bezoek aan de grotten fietsen we door een prachtig landschap van hoge kalksteenrotsen over een verharde zandweg, gecreëerd door de plaatselijke bergstammen. Met wat geluk ontmoeten we op de rijstvelden deze kleurrijke, traditioneel geklede Akha, Lisu en Palaung bergvolkeren.
 35 km fietsen

Dag 3:
Na het ontbijt bezoeken we de grotten van Tub Tao en rijden verder naar Fang. We volgen een schilderachtige fietsroute door kleine nederzettingen, langs de Mae Kok rivier naar het dorpje Mae Salak. ‘s Avonds genieten we in het hotel van een muziek- en dansvoorstelling uitgevoerd door de lokale Lahu kinderen.

​Dag 4:
De ochtend begint sportief met een off-road sessie naar een afgelegen Lahu dorp. We ruilen de fiets voor een lange smalle boot en varen naar Ban Ruamitr. De liefhebbers kunnen de omgeving verder verkennen vanop de rug van een olifant.
’s Avonds transfer naar Chiang Rai.