Fietsen is een schitterende manier om een strandvakantie actief te beleven! Tijdens deze reis verkent u stranden onbereikbaar per toeristisch vervoer. U voelt zich regelmatig als Robinson op een onbewoond eiland.

Internationale groepsreis - 11 dagen

Dag 1:
Ter info: het is aangewezen één dag vroeger toe te komen te Bangkok. Aarzel niet ons te contacteren voor de prijs van een extra overnachting te Bangkok.
Nadat u uw medereizigers en begeleiders heeft ontmoet in een hotel te Bangkok, rijdt u per volgwagen naar de drijvende markt van Damnoen Saduak. Na een uitgebreid bezoek aan de levendige markt, stappen we over op een ‘long tail boot’ (is typisch lange smalle boot) en varen door een wirwar van kleine kanaaltjes. De omgeving is prachtig groen. We varen door verschillende kleine dorpjes langs het water verbonden door uitgestrekte kokosplantages. Ondertussen maken we kennis met het leven langs de oevers, waar we vrouwen de was zien doen, kindjes die spelen rond en in het water en passeren verschillende vissers in kleine bootjes. Na ongeveer een uurtje varen, wisselen we de boot voor de fietsen en rijden op een smalle weg verder door het prachtige decor van kokospalmen, Aloë Vera planten en fruitgaarden van bananen, lychees en pomelo’s. Overnachten doen we op het kanaal in een erg sfeerrijk kleinschalig hotel.
 35 km fietsen

Dag 2:
Bij zonsopgang zijn we getuige van de voedselbedeling aan de Boeddhistische monniken uit een naburig klooster, die toekomen in kleine bootjes. Een prachtig schouwspel van kleuren! Na deze mooie ervaring genieten we van een heerlijk ontbijt op het terras, voor we de volgwagen nemen naar het nationale park van Kaeng Krachan, een transfer van een uur en half. Het park bestaat hoofdzakelijk uit tropisch regenwoud en we vinden er een uitgebreide fauna en flora. Bij aankomst laden we de fietsen af aan het bezoekerscentrum en starten een prachtige fietstocht aan het 45 km² grote waterreservoir. We fietsen, met hier en daar een kleine helling, hoofdzakelijk vlak op een verharde weg door het park. Eerst rijden we nog langs de oevers van het meer om vervolgens via de impressionante dam, op een landweg meer in het bos te gaan rijden. Regelmatig stoppen we om te genieten van de prachtige omgeving en te luisteren naar de geluiden uit het woud. We eindigen deze onvergetelijke fietsdag aan een luxueus resort met zwembad gelegen aan de rivier.
 25 km fietsen

Dag 3:
Na een lekker ontbijt vertrekken we per fiets aan het hotel. We rijden over een rustige weg langs mangofruitgaarden, suikerrietplantages en palmvelden. Vervolgens steken we de Petchvarin rivier over en fietsen gedurende 23 km naar een waterreservoir waar de volgwagen ons opwacht. Hij brengt ons naar een kleine tempel met grot. Na een interessante stop fietsen  we 10 km verder naar  een wijngaard in Hua Hin, waar we ook stoppen voor het middagmaal. Terwijl we genieten van de lunch, met zicht op de uitgestrekte wijnvelden, heeft u de kans kennis te maken met de minder gekende Thaise wijnen (exclusief). In de namiddag fietsen we over een combinatie van asfalt en verharde wegen naar de fraaie Wat Huay Mongkol tempel, opgedragen aan de monnik Luang Phor Thuad. Het is de grootste zwarte Buddha in Thailand. Nadien volgt een korte transfer van een half uurtje, naar Hua Hin. Na het avondmaal wandelen we nog even over de nachtmarkt.
 50 km fietsen

Dag 4:
We starten de dag, na het ontbijt, met een korte transfer per volgwagen uit de drukte van Hua Hin. Net buiten de stad, aan een kleurrijke tempel, stappen we op de fiets voor een fietstraject hoofdzakelijk op een schaduwrijke weg langs de kust. We rijden door schilderachtige vissersdorpjes, passeren kleine schooltjes en fietsen langs uitgestrekte kokosplantages. In Praknam Pram stoppen we even aan een vismarkt, waar de inktvis in lange rijen ligt te drogen in de zon. Vervolgens gaat het verder langs de kust naar de in de zee uitstekende rots van Khao Kalok. We fietsen verder zuidwaarts en komen toe aan het nationale park van Sam Roi Yot.  We fietsen door tot Phraya Nakhon grot, die uit twee ontzagwekkende spelonken bestaat, waar zelfs bomen in groeien. Na een lekkere lunch aan de voet van de grot kunnen de liefhebbers de grot beklimmen. Via een steile, maar goede trap komt u aan de ingang van de grot. Drie Thaise koningen hebben deze grotten bezocht. Ter ere daarvan is ter plekke een paviljoen gebouwd.
Na deze uitgebreide stop nemen we de volgwagen naar ons volgende strandverblijf te Ban Krut
 50 km fietsen

Dag 5:
Na een mooie fietstocht langs de kust, nemen we een speedboot naar het kleine eiland Koh Talu. In de namiddag heeft u de mogelijkheid te snorkelen, te kajakken, te wandelen of gewoon te genieten van het paradijselijke strand. We overnachten in een mooi resort aan het strand.
 20 km fietsen

Dag 6:
’s Ochtends heeft u nog voldoende tijd te genieten van het mooie strand voor we de boot nemen terug naar het vaste land war de fietsen wachten. Er volgt een heerlijke fietsdag langs de mooie kustlijn omzoomd met statige palmbomen. Aan de ene zijde de helderblauwe zee, aan de andere zijde, zo ver we kunnen zien, heuvels begroeid met groene planten en bomen in alle schakeringen. Na ongeveer 30 km te hebben gefietst nemen we de volgwagen naar het volgende resort aan de kust. Bij zonsondergang nemen we een lokale vissersboot (afhankelijk van de weersomstandigheden) en bekijken de bijzondere manier van vissen, hoofdzakelijk naar inktvis.
 30 km fietsen

Dag 7:
Ook vandaag fietsen we verder langs de kustlijn. In tegenstelling tot gisteren, wordt het terrein licht heuvelachtig. Steeds heeft u echter de assistentie van de volgwagen om in geval van vermoeidheid even in te stappen. Na 40 km rijden, brengt de volgwagen ons naar een koffie plantage. We bekijken het hele proces van het maken van de koffiebonen en eindigen met een lekker tasje van de beste Arabica koffie uit de streek. Vervolgens gaat het naar een plantage van Long Gong en Langsat vruchten. Dit zijn vaal- tot bruin gele vruchten, eerder zoetzuur van smaak, maar zéér voedzaam. Vervolgens gaat het naar de waterval van Boonpan, waar u de kans heeft even te zwemmen. Beetje afhankelijk van de groep, nemen we in de loop van de namiddag de volgwagen naar de havenstad Ranong, gelegen bij de grens van Myanmar. We logeren in een rustig resort, beetje afgelegen aan de zee.
 40 km fietsen

Dag 8:
Vanop het terras, met zicht op zee, genieten we van een heerlijk uitgebreid ontbijt.
Vandaag laten we de fiets aan de haak en nemen de volgwagen naar een authentiek Thais dorp waar Moslims, Boeddhisten én Moken (zeenomanden) vredig samen leven. Dit afgelegen dorp is enkel te bereiken per kleine boot. We varen op de smalle kanaaltjes door de mangroves. Op de oevers kunnen we door de dichtbegroeide wortels krab etende aapjes zien en horen en zien we verschillende vogels met prachtige, kleurrijke veren. Na te hebben kennisgemaakt met de verschillende gebruiken en gewoontes in het dorp, maken we kennis met ons gastgezin. We logeren bij een plaatselijke familie in een eenvoudig maar gastvrij logement.
Samen met hen maken we een lekkere Thaise maaltijd, een kooksessie in de puurste zin!

Dag 9:
De gastfamilie maakt ons wakker met een lekker licht ontbijt. Nadien gaan we onder leiding van een lokale gids het dorp van Kuraburi verkennen. De lokale bevolking wordt begeleid in het conserveren van de natuurlijke omgeving van mangroves. Ook de verschillende, met uitsterven bedreigde orchideeën soorten krijgen de nodige aandacht. Na deze uitgebreide rondleiding gaan we terug naar de gastfamilie waar we een lekker middagmaal geserveerd krijgen. Na afscheid te hebben genomen, nemen we terug de boot naar de kust. Hiers tappen we over op de volgwagen en rijden naar de oude stad Takuapa. Takuapa, ten noorden van Khaolak, bestaat uit 2 delen: in het oude deel ziet u 100 jaar oude huizen in sino-portugese stijl. De nieuwe stad ligt langs de Takuaparivier. In de late namiddag maken we een fietstocht door de stad, voor we ’s avonds naar ons volledig in typisch Thaise architectuur opgebouwde resort gaan. ’s Avonds genieten we een lekker avondmaal op het strand.
 25 km fietsen

Dag 10 en 11:
Deze ochtend fietsen we naar het vissersplaatsje  Ban Nam Khem en bezoeken het Tsunami Memorial Park. Na even te hebben stil gestaan bij de vreselijke tragedie van 2004, fietsen we via rustige landwegen, door schaduwrijke rubberplantages en over verschillende rivieren naar Khao Lak, gelegen aan het strand. Na een lekker afscheidsmaal, eindigt de reis de dag nadien na het ontbijt.