Ongekend Laos.

Laat u verleiden door de uiterst vriendelijke bevolking, het dichtbegroeide Bolaven Plateau met zijn magische watervallen, het rivierleven én de overweldigende natuur. De afwisseling van landschappen is op deze 8 daagse ongekend. Laos straalt een warme rust uit, waar u op de fiets zeker van zal genieten!

Internationale groepsreis - 8 dagen

Dag 1 en 2:
Bij aankomst op de luchthaven van Ubon, transfer naar een mooi resort, gelegen aan de oevers van de Mekong rivier. ’s Avonds ontmoeting met de andere groepsleden gevolgd door een lekker welkomstmaal. De volgende dag rijden we naar de grenspost in Chong Mek waar we de grensformaliteiten vervullen. Na een laatste kort stukje met de volgwagen beginnen we te fietsen naar de oud koloniale stad Champasak waar we uitgebreid de pre-Ankoriaanse site van Wat Phou tempel verkennen. In de namiddag nemen we een veerboot naar Don Daeng, een klein eilandje, ideaal gelegen om van een mooie zonsondergang over de groene archipel te genieten.
 48 km fietsen

Dag 3:
Na het ontbijt nemen we de veerboot naar de andere zijde van de rivier en fietsen naar Ban Niet Ngong, waar we de site van Phou Asa bezoeken. In de namiddag nemen we nogmaals een ferry naar Don Khong, één van de grootste eilanden van de Si Pan Don Archipel. Bij aankomst rest ons nog voldoende tijd om een mooie wandeling te maken langs de oevers van de rivier.
 44 km fietsen

Dag 4:
Vandaag doen we aan ‘eiland hopping’. Na een vroeg ontbijt fietsen we langs de oevers van de rivier naar de veerboot die ons naar Don Som zal brengen. We fietsen dit 12 km lange eiland af en een volgende veerboot brengt ons naar Don Det, waar we langs een oude Franse spoorwegbedding naar een klein strand fietsen. Na het middagmaal nemen we een bootje op zoek naar de unieke Irrawady dolfijnen. Zelfs als u deze dieren niet ziet, is het een fijne ervaring! De laatste 4 km fietsen brengt ons naar het hotelletje gelegen aan de rivier. Dit is de enige dag dat u geen assistentie heeft van een volgwagen, maar de route is erg makkelijk en vlak.
 45 km fietsen

Dag 5:
In de ochtendkoelte nemen we de fiets naar een volgende bootoverzet en rijden vervolgens naar de indrukwekkende Khon Phapeng watervallen, ook wel gekend als de ‘Niagara van de Mekong’. Op het heetst van de dag nemen we de volgwagen voor een transfer van een twee uur tot net buiten Pakse. Terug op de fiets gaat het gestaag bergop naar het Bolaven Plateau, befaamd vanwege de koffiecultuur. Het traject is niet uitzonderlijk zwaar maar de hitte zorgt toch voor een eerder sportieve uitdaging. Na de lunch te hebben genoten aan de imposante Tad Fane waterval fietsen we verder naar een prachtig resort ten midden van een koffieplantage.
 40 km fietsen

Dag 6:
Via kleine lokale weggetjes fietsen we naar Tha Teng. We passeren vele kleine dorpjes waar de kinderen ons enthousiast verwelkomen. Er is voldoende tijd om te stoppen onderweg en de bijzondere levenswijze van de lokale bevolking te ontdekken. In de namiddag fietsen we via een zéér rustige weg door de kleine dorpjes naar Tad Lo, waar we overnachten in mooie bungalows midden in de natuur. Voor het avondmaal kan u genieten van de verschillende natuurlijke poeltjes of een wandeling maken in de omgeving.
 30 km fietsen

Dag 7 en 8:
De laatste fietsdag rijden we via de Tad Pha Suam watervallen op en neer terug richting Pakse. Op het traject zijn een aantal lange beklimmingen, die echter niet steil zijn. Net als steeds heeft u de assistentie van de volgwagen. Het laatste stuk tot Pakse doen we in de volgwagen waar we een lekker afscheidsmaal plannen op het dakrestaurant van het hotel. De volgende dag rijden we met de volgwagen terug naar Ubon Ratchatani waar we rond 11 uur toekomen.